olivovy olej
Zdroj: internet

20 nejzdravějších jídel a nápojů, díl I.

0.0/5
Hodnocení:

Mezi lidmi se sice povídá, že zdravá věc zároveň nemůže být dobrá, jak se ale přesvědčíte v našem seriálu, není to zdaleka pravda…

olivovy olej

20. Krůtí prsa

Porce 100 g má kolem 80 kalorií, takže dietologové doporučují sníst nejméně 3 dávky týdně. Pokud je bez kůže, získáte nějakých 30 gramů proteinů stavících svaly. Krůta má rovněž i vysoký objem vitamínů B, zinku (podporuje tvorbu spermií) a selenu (ten má pozitivní protirakovinný vliv). Nasycené tuky zde prakticky nejsou. Výhodou je i to, že se jedná o univerzální kus masa, který lze upravit pokaždé natolik rozdílně, že člověk vůbec nemá pocit jezení stále stejného jídla.

19. Olivový olej

V jedné polévkové lžíci má 119 kalorií a doporučuje se ho denně zkonzumovat nejméně lžíce dvě. Olivový olej je známým zdrojem nenasycených tuků, takže je ideálním jídlem pro zdravé srdce – studie prokázaly, že nahrazení tuků nasycených (mádlo, sádlo) těmi nenasycenými se pozitivně podepisuje na srdečním zdraví. To ale není vše. Disponuje dle časopsiu Nature také silným protizánětlivým účinkem, takže na redukci bolesti a otoků účinkuje prakticky stejně jako třeba takový Ibuprofen. Olivový olej je zastudena nejlepší zřejmě se zeleninovým salátem a docela se „ztratí“ i v proteinových drincích.

 

18. Quinoa

Půl šálku má 318 kalorií, týdně je doporučeno sníst aspoň tři. Předpokládáme, že většina domácích mužů není s touto exotickou plodinou s velkými zrny rostouci v Andách obeznámena, což je škoda, jelikož má sposutu skvělých vlastností. Předně, díky své lehké a jemné chuti je vhodná pro ty, kteří nesnášejí chuť podobných plodin a za druhé, má v sobě tolik proteinů, že nechává daleko vzadu všechny ostatní podobné rostliny. A aby to nebylo málo, do třetice má v záloze i nenasycené tuky, vlákninu a vitamíny skupiny B.

17. Černé fazole

Šálek obsahuje 227 kalorií a měly by se jich sníst aspoň dvě porce týdně. Fazole jsou doporučeny všem, kdo hubnou, jelikož jde o potravinu s mimořádně vysokým obsahem vlákniny. Také dodají pocit plnosti, jelikož jejich trávení probíhá dlouho z důvodu přítomnosti jistého složitého uhlovodíku. Černé fazole obsahují spoustu proteinů jako maso, ovšem na rozdíl od něj žádný nasycený tuk. A proč se vlastně rozhodnout pro fazole černé a ne jiné? Je to prosté – mají nejvíce vlákniny.

16. Zelený čaj

Obsah energie je mizivý – cca 2 kalorie na šálek (ty bychom mimochodem měli zvládnout denně ideálně aspoň v počtu 1-3 kousky). Zelený čaj toho má na svědomí opravdu mnoho (samozřejmě v pozitivním smyslu slova), působí blahodárně při hubnutí, též u prevence proti Alzheimerově chorobě a jsou tu i tuny dalších faktorů pomáhajících při prakticky všech chorobách. Dle názoru doktorů je jedno, zda jej pijeme studený či teplý, je to každopádně jedna z nejlepších věcí, jakou můžeme pít.

autor: pitrs
rubrika: Nezařazené
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.