vajicka
Zdroj: internet

20 nejzdravějších jídel a nápojů, díl II.

0.0/5
Hodnocení:

Mezi lidmi se sice povídá, že zdravá věc zároveň nemůže být dobrá, jak se ale přesvědčíte v našem seriálu, není to zdaleka pravda …

vajicka

15. Vejce

Jedno větší vejce obsahuje kolem 74 kalorií, takže jich odborníci doporučují sníst nejméně 3-7 za týden. Čím blíže se při jídle přiblížíte ideálnímu stavu jedno vejce denně, tím lépe. A proč by z něj vlastně měl někdo dělat tak důležitou součást jídelníčku? Jelikož jediné obsahuje 4 g aminokyselin podílejících se na tvorbě svalové hmoty. Méně známým faktem o vajíčku je i to, že jde o jeden z nejdůležitějších, nejobjemnějších a nejpřirozenějších zdrojů přírodní látky zvané Cholin, o které se má za to, že pomáhá prohlubovat kvalitu paměti.

14. Mléko

Mléko obsahuje cca 118 kalorií na šálek a jeho denní doporučená dávka je kolem 3 šálků. Umístění mléka v našem Top Twenty jistě není žádným překvapením, nakonec již děti od školky se učí, že mléko lidem dělá opravdu dobře a to hned z několika důvodů. Mezi ty méně známé patří to, že když ho člověk nedostane ve své doporučené dávce, tělo začne vylučovat hormony způsobující zadržení vápníku v buňkách (a tím pádem i tuku, jak se zjistilo). Mléko je kaloricky mimořádně hodnotné (nakonec, proč myslíte, že příroda zařídila, aby malé děti žily jen z něho?), takže to s jeho pitím raději nepřehánějte – pár šálků je ažaž, pít mléko po litrech (a navíc v podobě kakaa) může denně přidat k vaší dietě pěkných pár set nežádoucích kalorií. Je tu ještě další důvod, proč pít mléko: Dle pana Michaela Zemela (jinak ředitele Institutu Výživy na americké státní univerzitě v Tennessee) mléku lidé vděčí i za to, že obsahuje látky zapojující do akce tělní systém spalující tuky, čímž přirozeně zpomaluje jejich ukládání. Na závěr se nám také nabízí otázka, proč vlastně do sebe cpát nějaké umělé  medikamenty s obdobným účinkem, když mléko zvládne totéž a to cestou tělu přirozenu a maximálně zdravou?

13. Voda

Voda neobsahuje žádné kalorie, to znamená, že jí můžete vypít, na rozdíl od slazených limonád, kolik chcete. Voda má pro tělo hned několik důležitých významů – vyplavuje z něj toxiny, reguluje tělesnou teplotu, je nezbytnou součástí našich kloubů, působí preventivně proti ledvinovým kamenům a v neposlední řadě zásobuje tělo nezbytnou dávkou minerálů (to je mimochodem i důvod, proč se nesmí pít voda destilovaná – neobsahuje totiž žádné minerály, takže v těle velice brzy naruší metabolismus nerovnováhou iontů). Voda je při šikovné aplikaci také výborným bojovníkem s nadváhou – stačí půl hodiny před jídlem vypít 1-2 sklenice, což mírně napomůže redukci pocitu hladu. Obecně platí, že svoji denní dávku vody byste měli vypít v co nejmenších objemech – nemá cenu vypít najednou 2 litry, jelikož ji tělo takřka okamžitě zase vyloučí.

12. Sladké brambory

Co se týče sladkých brambor, tak ty mají energetický objem kolem 100 kalorií na jeden střední kousek, doporučeno pak je sníst asi tak 1 týdně. Jedna sladká brambora obsahuje více než 100 % doporučené denní dávky betakarotenu, spoustu železa a také nemálo vitamínů C a E. Pospolu všechny tyto látky napomáhají chránit tělesné buňky před poškozením všech typů, což platí o to více v extrémních podmínkách, jakými jsou atletické výkony, práce v nezdravém prostředí apod. Jedná se také o výborný prostředek ke znovuobnovení svalové vitality po námaze.

autor: pitrs
rubrika: Nezařazené
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.