Bugatti_Veyron
Bugatti VeyronZdroj: Internet

5 sportovních aut, jež si ani milionáři nemohou dovolit

0.0/5
Hodnocení:

Připravili jsme pro vás výčet pěti luxusních automobilů, které si běžný milionář k narozeninám asi nekoupí. Předpokládáme samozřejmě, že pod slovem milionář si můžeme představit i někoho, komu na účtu sedí „jen“ dva či tři miliony.

Bugatti Veyron

Jistě, toto auto stojí „jen“ jeden milion eur (cca 25 miliónů Kč), ale jedná se o nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě, takže určitě má v tomto článku své místo. Osmilitrový šestnáctiválec se dělá v podstatě na zakázku, protože z továrny jich vyjede jen 75 každý rok. Přesto je o ně obrovský zájem, a to především v Arabských zemích a Číně.

Tento automobilový skvost se může pyšnit doslova ohromující výkonností. Maximální rychlost byla naměřena 407 km/h, zrychlení z 0 na 300 km/h je za 17 vteřin, což je mimochodem stejná doba, za kterou zrychlí z 0 na 100km/h Fiat Panda.

O tom, že toto auto opravdu není pro chudé, svědčí i spotřeba, která se ve městě může vyšplhat až na 40 litrů na 100 km, což už je pořádná dávka. Kvůli nádrži na 100 litrů by si tak majitel před cestou měl zmapovat, kde jsou pumpy, protože dojezd s plnou nádrží se odhaduje na zhruba 350 km.

Bugatti Veyron SuperSport

Ano, je to opět Veyron. Tentokrát však SuperSport, který byl vytvořen čistě proto, aby se automobilka mohla pyšnit nejrychlejším autem na světě. Ještě do roku 2007 tento primát držel výše zmíněný Veyron, nicméně v tomtéž roce byl tento rekord překonán. Povedlo se to sportovnímu SSC Ultimate Aero TT, jemuž bylo naměřeno tehdy rekordních 412,23 km/h!

I proto byl zrozen SuperSport, který v loňském roce opět získal prvenství nejrychlejšího sériově vyráběného vozu na světě. SuperSportu burácí pod kapotou přes 1 200 koní a maximální naměřená rychlost je 431 km/h. Této mety bylo docíleno především použitím větších turbodmychadel a výkonnějších mezichladičů stlačeného vzduchu. Díky těmto úpravám zrychlí Super Sport z 0 na 200 km/h za 7,3 s (za zhruba stejný čas se například Škoda Octavia 1,8 20VTurbo dostane na rychlost 100km/h) a na 300 km/h za pouhých 15 s. To jsou opravdu fantastické výsledky, které si můžete dopřát i vy, a to za cenu kolem 50 milionů Kč.

bugatti-super-sport

McLaren F1

 

Již od roku 1998 se jedná o nejrychlejší auto na světě s atmosférickým sáním vzduchu. Z toho důvodu tak nemůže být porovnáváno s Veyronem. Mnoho automobilek se pokoušelo překonat jeho maximální naměřenou rychlost (391 km/h), avšak ještě žádné se to nepovedlo. A není jisté, zda se to vůbec někdy povede. Kvůli dlouholetosti tohoto rekordu už totiž většina konkurentů svou snahu vzdala.

Sice se jedná o poměrně starší kousek, který se vyrábí již od roku 1992, přesto a možná právě proto se jeho cena momentálně pohybuje okolo 35 miliónů českých korun. Bezesporu se jedná o auto, jež předběhlo svou dobu a stále neztrácí na své kráse a výkonu. Později se začaly vyrábět ještě upravené verze jako F1 LMs (vydaná na počest vítězství ve čtyřiadvaceti hodinovém závodě Le Mans v roce 1992, a to pouze 6 kusů), F1 GTs (pouze 2 kusy), F1 GTR (závodní motorsporty, 28 vyrobených kusů).

mclaren-f1

Bugatti Royale Kellner Coupe

 

A do třetice všeho dobrého – opět tu máme auto z dílny Bugatti. Tentokrát se ale podíváme trošku více do historie. Ettore Bugatti dokázal sestrojit vskutku famózní a luxusní automobil, ale vybral si špatnou dobu na jeho prodej. Ten byl zahájen těsně před začátkem druhé světové války a byly prodány pouze 2 kusy ze 6 vyrobených.

Tehdy samozřejmě jeho cena nebyla tak vysoká jako nyní, ale vzhledem k historii a jedinečnosti tohoto modelu je poslední známá cena poměrně astronomická. Firma Bonhams & Brooks zaplatila původnímu majiteli necelých 300 miliónů Kč, což z tohoto auta dělá až neuvěřitelnou raritu. Otázkou je, zda je tato cena oprávněná.

Robustní automobil měří přes 6 metrů na délku a pod kapotou mu burácí řadový osmiválec s objemem 12,76 litru. Díky těmto parametrům, stejně jako díky dvacetičtyřpalcovým litým kolům, dokáže toto auto uhranout i dnes.

1932 Bugatti Royale Kellner Coupe

1957 Ferrari 250 Testarossa

A máme tu dalšího staříčka. Staříčka, který je však stále ve skvělé formě, alespoň co se jeho ceny týče. Jedno z nejslavnějších závodních aut, co kdy opustilo továrnu Ferrari, má na svém kontě 3 vítězství v závodě Le Mans, 4 prvenství v Sebringu a 2 vítězství v Bueno Aires.

Pod kapotou rudého ďábla hlasitě burácí třílitrový dvanáctiválec o výkonu 300 koní, osazený šesti karburátory Weber 38DCN. Převodovka je manuální a jen čtyřstupňová.

V roce 2009 bylo toto vozidlo vydraženo za astronomických 12,8 miliónu amerických dolarů (cca 240 miliónů Kč). Otázkou opět zůstává, zda toto auto má opravdu tak obrovskou cenu.

1957-ferrari-250-testarossa

Autor: Jan Šťastný

autor: Jan Šťastný
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.