Bugatti Galibier
Bugatti GalibierZdroj: 240sxforums.com

Bugatti Galibier – hudba budoucnosti už ladí své noty

4.7/5
Hodnocení:

Orchestr ladí nástroje a diváci po generálce s napětím očekávají premiéru, která by měla přijít kolem roku 2013. Generálkou bylo představení konceptu Bugatti Galibier ponejprv na soukromé akci pro VIP klienty, uspořádané v závodě v Molsheimu, a potom o něm různě prosakovaly nejrůznější informace. Premiéra, kdy Galibier opustí brány fabriky pod rukou nového majitele, nemá pevně stanovené datum a všichni doufají, že se nestane nic, co by jí zabránilo. Bude se totiž nač těšit.

O automobilu se dá hovořit jako o následníkovi trůnu, neboť navazuje na proslulý Bugatti Veyron a spadá do kategorie superauťáků. Na jeho pořízení si budete muset přichystat přibližně bratru dobrých 30 milionů korun. Pravděpodobnost, že tohle auto bude stát ve vaší garáži, je tudíž asi taková, jako že vás bude Penelope Cruz prosit na kolenou o polibek. Ale někdy není vůbec na škodu přivřít oči a chvíli snít. Konec konců on Galibier je vůbec auťák pro sny jako stvořený, neboť pro něj platí několik nej. Bude to údajně automobil nejluxusnější, nejdražší, nejvzácnější… A protože sny jsou od toho, aby se plnily, tak kdo ví. Třeba vsadíte to správné číslo nebo si na vás vzpomene s dědictvím tetička z Ameriky a bude i váš.

Galibier s osmilitrovým šestnáctiválcem poháněným dvěma kompresory i při délce přes pět metrů dokáže nevídané věci. Stejně tak jako poskytnout pocit pohodlí a bezpečí, jako kdybyste byli v sedmém nebi, tak maximálku u hranice350 kilometrův hodině. Co se motoru týká, tenhle dravec vychází z Veyronu, kde se tak dobře osvědčil. Není to ale důvod jediný. Také za jeho vznikem stálo dost peněz. A lidé u Volkswagena přemýšlí a umí počítat. Překvapením ale je, že kromě této nadupané verze se uvažuje o výrobě Galibieru jako hybridu.

Interiér kombinuje klasiku s modernou. A tak vás sice asi nepřekvapí, že například palubní deska je osazena TFT displejem, ale může vás zarazit velikost volantu, který je k tak velké „káře“ až nepoměrně malý. Jenže – co je malé, to je hezké. A ačkoliv to neplatí vždy, všude a na sto procent, v tomto případě tomu tak je. V pásu leštěného dřeva jsou na palubce jen dva budíky, což dnes, kdy palubní desky moderních vozů množstvím nejrůznějších ukazatelů připomínají často kokpit letadla, či dokonce vesmírné lodi, je přinejmenším nezvyklé. Prostorná sedadla svým vzhledem člověka vrací do let dávno minulých a svádí k pocitu, že usedá do babiččina pohodlného a seriózního ušáku. Navíc v jejím starobylém a stejně tak seriózním obývacím pokoji. Připomíná ho i množství ušlechtilého leštěného dřeva. To je nakombinováno s hliníkovými pásy a kůží, přičemž dodává interiéru neobyčejně luxusní nádech, byť luxus tu samozřejmě je všude kolem. Jedna „maličkost“ za všechny: hodinky značky Parmagiani Tourbillon, které jsou umístěné na držáčku a které z něho můžete snadno sundat a použít jako hodinky náramkové. Dobrá vychytávka, ne?

Drobná písmenka EB, která zmanemají Ettore Bugatti, jsou zárukou něčeho velkého. Kvality a výjimečnosti. V době, kdy vzhled mnoha moderních i velmi luxusních vozů tak trochu splývá, znamená značka Bugatii vůz, jenž je prostě jiný.

autor: Eva Brabcová
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.