audi-q7-predek
Zdroj: internet

Čtyři kruhy (v písku)

0.0/5
Hodnocení:

O kruzích v obilí slyšel už kde kdo. Ale o kruzích v písku? A navíc čtyřech? Nejprve si ani nepomyslíte, že by mohly mít něco společného s automobilem, ale když spatříte Audi Q7 v písečných dunách, usmějete se a napadne vás pro tohle spojení možná stejný výraz.

audi-q7-predek

Audi se věnuje nejen vývoji a výrobě stále dokonalejších vozů, které lze právem považovat za jedny z nejspolehlivějších, ale navíc pořádá po celém světě pro příznivce značky kurzy, jejichž účastníci si pod vedením odborných instruktorů – rekrutujících se z řad bývalých automobilových závodníků – vypilují své řidičské schopnosti a vyzkouší jízdu v extrémních podmínkách. Povinná helma na hlavě řidiče vás rázem přenese do světa, kde se ručička tachometru řídí jen kriteriem bezpečnosti a jinak žádná omezení nemá. Lidé usedají za volanty limuzín i sportovních vozů a zkouší, jak se chová třeba Audi S8 s keramickými brzdami při panickém brzdění, co ve stejné situaci udělá R8, jak si poradí RS4, S5 nebo… nebo Q7. Často se tyto akce konají na některém ze závodních okruhů, například v německém Hockenheimringu, ale rovněž v destinacích daleko vzdálenějších. Lahůdkou je přesunutí ze závodního okruhu do terénu – zvláště pak, když tím terénem jsou písečné duny Spojených arabských emirátů. A právě příslušnice rodiny Audi, Q7, si s nimi poradila více než dobře. I koráb pouště, velbloud, jí mohl závidět!

„Q sedmička“, která na našich silnicích není již žádnou novinkou, se řadí mezi tak zvané SUV vozy, vyšší, resp. luxusní třídy. Této maxiaudině se pro její rozměry přezdívá „luxusní obr“. Udávaná délka je 509 cm, šířka 198,5 cm, výška 174 cm a zavazadlový prostor disponuje 775 litry objemu. Díky tomu a díky vlastnosti otesánka, jenž je stále při chuti, se jí ovšem od deníku The Times dostalo nelichotivého ohodnocení, a přineslo tak kritiku na její „kapotu“. Ano, tak velký vůz má samozřejmě i přiměřeně vysokou spotřebu – bez ohledu na to, jak si právě stojí ekonomika. Při stoupajících cenách pohonných hmot se prostě Q7 stala vozem, který vyhledávají spíše movitější zákazníci.

Působí celkově mohutným dojmem a jistě se na tom podepsala z velké míry výrazná přední partie s předním nárazníkem nataženým do výšky. Chromem lemovaná mřížka chladiče spolu s tvarem světlometů sice dává najevo, z jaké rodiny vůz pochází, avšak ten se přesto od ní dost odlišuje. Když vám Q7 šlape na silnici na paty, zjedná si rozhodně víc respektu než někteří „sourozenci“ – například hojně zastoupená A4 či A6, o TT ani nemluvě.

audi-q7-zadek

Svým pasažérům poskytuje vysoký cestovní komfort, za což lze děkovat nejen podvozku s pneumatickým pérováním, ale z velké míry sedadlům. Předním i zadním. Jsou bohatě dimenzovaná; máte v nich pocit, jako by vám byla vyrobena na míru, a v zatáčkách, kde se mohutná Q7 pere s odstředivou silou, vás s přehledem udrží ve vzpřímené poloze.

Můžete si vybrat, co bude vaším vozem slušně hýbat. Pro zastánce benzinových motorů je tu třeba 3.6 FSi (280 koní) nebo 4.2 Fsi (350 koní), pro vyznavače „nafty“ některý z širšího výběru motorů dieselových. Ty pohání různě velká stáda koní, třeba 230 kousků u motoru 3.0 TDi či až 493 koní u šestilitru V12 TDi.

Za zmínku stojí, že ve Q7 Audi představila systém, jenž pomocí čidel aktivního tempomatu dokáže vyhodnotit situaci před vozidlem, a dojde-li k závěru hrozby kolize, vyšle řidiči varování v podobě akustického a optického signálu. Pokud řidič na tato upozornění nereaguje, systém krátce aktivuje brzdy. Toho už si opravdu  nelze nevšimnout. Dále systém boční ochrany pomocí přídavných senzorů hlídá situaci vedle vozidla a za ním, přičemž upozorňuje opticky a akusticky na blížící se vozidla.

Svezení v „luxusním obru“ stojí rozhodně za to. A věřte, že to nemusí být jen v písečných dunách, aby z toho byl i velbloud paf.

Autor: -ebra-

autor: pitrs
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...
  1. Erik

    které lze právem považovat za jedny z nejspolehlivějších >>> :-D LOL, skoro som sa pochcal ako som si precital tuto vetu. Audi vyraba auta ktore maju velmi nizku spolahlivost. Ak sa nebavime o spolahlivosti do 20-30tis km… potom zacnu odchadzat aj tie najelementarnejsie veci ktore vas na inych (napr japonskych) autach preziju a potom este preziju aj majitela cislo 2.