Giuliettini
Zdroj: internet

HORKOKREVNÍ ITALOVÉ POPRVÉ

0.0/5
Hodnocení:

Cuore Sportivo: Alfa Romeo

Není žádným tajemstvím, že se autem roku 2011 pro Českou republiku stal vůz Alfa Romeo Giulietta – Julie. Jméno pro italskou krásku tak příznačné.

Giuliettini

Své prvenství si vybojovala mezi dalšími 37 automobilovými novinkami a nejen motoristická veřejnost o ní hovoří téměř v superlativech. Aby také ne, když Alfičky poslední dobou neměly právě nejlepší pověst. Ovšem teď to vypadá, že kredit, který značka ztrácela, Giulietta vrací zpět.

Pohled na ni lahodí oku. Italové nemají rádi žádné anorektičky a Giuliettini designéři nebyli výjimkou. A tak působí dojmem sice buclatým, ale stejně smyslným jako tak akorát oplácaná dáma s čertem v těle. Výrazným a vyzývavým. Výrobce prozrazuje její míry, váhu a pár podstatných informací z jejího rodného listu:

Motor: 1,4T 120k

Nejvyšší výkon (kW/k): 88/120

Maximální točivý moment (Nm): 206

Maximální rychlost: 195 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,4s

Průměrná spotřeba: 6,4 l/100km

Délka x šířka x výška x rozvor: 4 351 x 1 798 x 1 465 x 2 634 mm

Objem kufru: 350 l

Pohotovostní hmotnost: 1 280

Tak to je tedy krásná Giuleitta. Ale co ta její rodina s typickou maskou chladiče ve tvaru trojúhelníku? Je dost rozvětvená. A ačkoliv jsme se u nás na silnicích nejčastěji potkávali se starou známou Alfou 156 – rodinným vozem střední třídy sportovního ražení –, byl by hřích nezmínit alespoň letem světem některé její sourozence.

Klasikou zůstává „stočtyřicetsedmička“, se kterou se vydat na rodinnou dovolenou není žádný problém, neboť má až překvapivě široký a modulární zavazadlový prostor. Je to pohodlné auto jak do města, tak na delší cesty a působí dojmem auta většího, než ve skutečnosti je.

Alfa 159, nástupce populární 156, vůz vyšší střední třídy, zachovávající si sportovní vlastnosti všech Alfiček. Přesněji bychom ho mohli nazvat sportovním sedanem. Je to vůz, okolo kterého se vedla řada debat o jeho kvalitách. Ozývaly se hlasy ze všech stran, že to není už ono, auto je těžkopádné a „kdeže ty loňské Alfy jsou…“ Možná trocha pravdy, možná věc názoru. V každém případě tento vůz zaujal svým exteriérem, zdánlivě nesourodou kombinací ostře střižených rysů při pohledu zpředu a kulatou zádí, což však ve výsledku přineslo až neuvěřitelný soulad.

Giuliettini 1

Kdo chce ještě víc pohodlí a nepočítá kilometry, pro toho je určen Sportwagon Alfa 159. Tento kombík je v použití nesmírně flexibilní a navzdory svým rozměrům to není žádná loudavá kárka. Motor 1750 TBi s objemem 1 742 ccm dlabe 8,3 l/100 km při kombinované jízdě, ve městě ovšem jeho hlad zasytí na stejný počet kilometrů až 12 litříků. Motoru 2,0 JTD  ve městě údajně stačí 7,2 l/100 km, mimo město pak jede za 4,5 l a kombinovaná spotřeba je 5,5 l. To už by šlo, co říkáte?

Kupátko Alfa GT zaujalo své příznivce kompaktním a vyzývavě agresivním vzhledem. Nespletli byste si ho s žádným jiným vozem ani v neosvětleném tunelu. Možná méně pozorní by si jej mohli splést s modelem GT Q2 , jenž je vyšperkovanou variantou, ale ten snadno identifikujete podle detailů – například chromované masky chladiče, ozdobných lišt v nárazníků a kromě jiných pak dle nezaměnitelné značky Q2 na zadních dveřích.

A co něco menšího, dravého jak piraňa, za čím se otočí každý? Tihle hbití sourozenci si nesou u svého jména Alfa Romeo slůvko Spider, 8C Spider či 8C. Fakt pěkné. Pohled na Spidera evokuje chvíle trávené na cestách po pobřežních silnicích, zastavení v rybářských restauracích s výhledem na moře – nejlépe s NÍ či s NÍM po boku. Dvousedadlový ďábel má elektricky ovládanou střechu, takže volnost a svoboda jsou slova s ním spojená ne náhodou. A Alfa Romeo 8C a 8C Spider? Tak tam snad jen jediné: wau!

Autor: -ebra-

autor: pitrs
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.