ford_evos_nahled
Ford EvosZdroj: Ford

Koncept Ford Evos – multimediální centrum na čtyřech kolech

4.0/5
Hodnocení:

Říká se, že všechny cesty vedou do Říma, ale ty zářiové povedou určitě na letošní autosalon do Frankfurtu. Ostřílení matadoři tam vyrazí s přesvědčením, že toho, co by je dokázalo ještě překvapit, už mnoho není. Ale ono překvapí. A podepsaná za tím bude známá značka Ford. Ta na letošní autosalon totiž míří s novým konceptem uváděným pod názvem Ford Evos.

Byl navržen s důrazem a ohledem na nejvyšší možné pohodlí cestujících a maximálně intuitivní ovládání. Jeho design prozrazuje vykročení lidí od Forda na novou cestu a to ať se jedná o provedení exteriéru i interiéru vozu.

Koncept není se svou délkou4,50 m, šířkou1,97 m, výškou 1, 36m a rozvorem náprav2,74 mžádný obr. Přesto je to vůz už na první pohled sebevědomý až agresivní a rozhodně nepřehlédnutelný. Dynamicky tvarovaný nárazník a úzké světlomety vpředu mu sluší, stejně jako nízká karoserie s dynamickou linií. Nechybí mu obří difuzor, ani centrálně vyvedený výfuk.

Evos je čtyřdvéřový, čtyřmístný a na čtyři doby dokáže vyrazit dech. To pokud ho uvidíte s otevřenými nebo otevírajícími se dveřmi. Stojíte a přemýšlíte, zda se tohle ještě dá řadit mezi auta pro obyčejné smrtelníky, nebo jestli je to nějaká věcička z natáčení filmu kategorie sci fi. Přední i zadní dveře se totiž vyklápí směrem nahoru, přičem středové sloupky chybí a celek se pak tváří, že to je víc cosi spadlého z vesmíru, než auto.

Interiér působí vzdušným a příjemným dojmem a na první pohled je znát, že je orientován především na řidiče. Ovšem ani ostatní cestující nepřijdou zkrátka.V předních sedadlech, která jsou od sebe oddělena mohutným tunelem, jsou umístěny dotykové integrované displeje, přičemž jejich ovladače jsou umístěny jak na dveřích, tak na středovém tunelu. Cestujícím se tak nabízí řada možností, jak si případně zpestřit jízdu. Záměrem je však přinést nejen zábavu, ale hlavně nabídnout takové možnosti spojení s okolním světem, jaké má člověk v pohodlí domova či v kanceláři.

Zkrátka můžete se jen kochat krajinou, ale také třeba pracovat či bavit se. Pokud si v půli cesty vzpomenete, že se poblíž trasy kudy právě jedete, nachází něco zajímavého, co rozhodně stojí za to vidět, ale nemůžete si vybavit, co to je a pomyslíte, že „dobrá rada nad zlato“, s Evosem máte problém ve chvíli vyřešen. Stačí využít možnost propojení na sociální sítě a přátelé a známí vám poradí. Koncept Ford Evos klade důraz na to, že nechce být jen autem, ale i slušným multimediálním centrem. Informace z auta a zpátky sviští s větrem o závod stejně, jako Evos po silnici. Kde jsou doby koní a dostavníků, kdy urgentní zprávy, připoutané na svém boku, chvátal předat jezdec na cválajícím oři.

Tvůrci tohoto vozu se prostě rozhodli zařadit ho mezi auta „chytrá“. Proč ne, když i telefony máme„chytré“. Jeho inteligentní systém předává řidiči řadu informací, například o provozu kolem sebe či o počasí. Ohlídá také teplotu uvnitř vozu a s trochou nadsázky lze říci, že dokáže svému řidiči číst myšlenky. Nemožné na počkání, zázraky….ihned. Tohle dokáže jen stoprocentní osobní asistentent. Evos  takovým je.

Výroba konceptů jsou vždycky tak trochu hlavně designérské hrátky s předem nejasnou budoucností. Evos se vší pravděpodobností při transformaci na vůz pro běžné použití přijde o dech beroucí otevírání dveří. Přesto se lze domnívat, že rodina s názvem „Kdo má Forda, dělá lorda“ by se Evosem hodně rozšířila. Není divu, neboť je zvlášť vydařený.

V tuto chvíli není až tak důležité, že například pod kapotou se ukrývá zážehový dvoulitr kombinovaný s elektromotorem, protože informací, které výrobce prozatím poskytl, bude po letošním „Frankfurtu“ víc a je docela možné, že nás ještě čeká nejedno překvapení.

autor: Eva Brabcová
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...
  1. Flusik

    No tak tomu říkám žihadlo.