Renault Captur_1
super bourakZdroj: internet

Lahůdka pro vyznavače odlišností – Renault Captur

2.8/5
Hodnocení:

Crossover Captur, nepřehlédnutelný koncept od firmy Renault, potěšil na letošním ženevském autosalónu oko všech, kteří se nebojí změny. Srdce vyznavačů odlišností zaplesala. Auto je vyrobeno z vysokopevnostních materiálů a v designu se jedná o nový směr založený Laurensem Van den Ackerem.

Stalo se zvykem připodobňovat vozy k příslušníkům zvířecí říše. Některý vůz je jako dravý pták v letu, další má třeba linie kočkovité šelmy. Nevím, jak vám, ale mně tenhle koncept připomíná v tom dobrém slova smyslu obří barevnou želvu. S otevřenými výklopnými dveřmi navíc želvu v pohybu. A se svými rozměry  4 223 x 1 950 x 1 586 mm, rozvorem kol 2 624 mm a světlou výškou 261 mm výjimečně velký kus. Charakteristické jsou pro Captur – stejně jako pro toto zvíře – oblé linie působící mohutným dojmem. Jen u auta násobí tento dojem ještě dvaadvacetipalcová nepřehlédnutelná kola.

Je to auto pěkné?

Zobrazit výsledky

Loading ... Loading ...

Skvělá je variabilita vozu a možnosti úprav, které nabízí. Například odnímatelný střešní panel nebo velmi neobvykle řešený zavazadlový prostor, jehož čalounění a podlaha je z vysokopevnostních lan, která umožní velmi snadné a spolehlivé zafixování uloženého nákladu.

Zdroj: internet

O proslulé želví lenosti se tu ale mluvit nedá. Jedna věc je neobvyklý futuristický tvar, ale ta druhá to, co s autem bude hýbat. A to rozhodně stojí za zmínku. I kdyby se do předpokládaných dvou let tahle želvička nedostala do sériové výroby, tak motor, který je v souvislosti s ní zmiňován, se určitě v běžných Renaultech objevovat bude, a to brzy. O co jde? O nový, dieselový čtyřválec jménem Energy 1.6 dCi 160 Twin-Turbo s výkonem 118 kW (160 koní), jehož maximální točivý moment je k dispozici již při 1 750 otáčkách za minutu. Převodovka EDC je dvouspojková.Udávaná hmotnost vozu je 1 300 kg, součinitel aerodynamického odporu 0,31. Z nuly na sto by se měl vůz rozpohybovat za 8 sekund a jeho maximálka dosahuje 210 km/h.

Hodně se o téhle zvláštnůstce mluví jako o bráchovi Nissanu Juke. A také o tom, že s ním u Renaultu neměli tolik práce díky tomu, že Captur je vzatý tak trochu jako přes kopírák. Záleží na každém, jak moc se s tímto názorem ztotožní. Připodobňovat originál k již vzniklému není tak úplně fér, a to ani tehdy, když Renault s Nissanem tvoří alianci. Pakliže Juke uspěl a získal si své příznivce zakrátko poté, co byl představen veřejnosti, může to signalizovat  přesvědčivý zájem o vozy, jež nezapadnou v šedi města a budou příjemným oživením i mimo něj.

autor: Eva Brabcová
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...
  1. Jan

    Vypada to dobre, ale je to francouz, tak kdo vi co od toho cekat.