Leblanc Mirabeau
LeBlanc MirabeauZdroj: LeBlanc Mirabeau

LeBlanc Mirabeau – Švýcar, který má na místo srdce motor

5.0/5
Hodnocení:

Znáte švýcarské hodinky a švýcarské sýry. Ale napadlo by vás, že z této země pochází i auto, kterému se říká „placka“ a jež na první pohled vypadá jak utržené ze závodního okruhu? Švýcar, který má namísto srdce motor, má v „občance“ napsané jméno LeBlanc Mirabeau.

Je to sice už pár let, co o něm veřejnost slyšela poprvé, ale jednalo se nejprve spíš o jakési vlaštovky, které neohlašovaly příchod jara, ale něčeho nového, úžasného, jedinečného a tak trochu sci-fi. Švýcarský auťák, který se na první pohled tváří jako nefalšovaný závoďák, má překvapivě homologaci i pro silniční provoz. Pod kapotou se mu plaší 700 koní. Zkrátka osmiválec, jak má být.

Za tímhle podařeným dítkem stojí švýcarská firma Wysstec GmbH. Nepříliš známá, ale co není, může být. Zvlášť když ji s burácením opouští auťák, jenž vypadá, jako by si odskočil z některé z Velkých cen. Rovnou možná z té, kterou mu sudičky naplánovaly: nejslavnější čtyřiadvacetihodinovky Le Mans.

Je to auto pěkné?

Zobrazit výsledky

Loading ... Loading ...

Mirabeau je lehounký a osmiválec ho žene jako vítr pírko. Nakonec on takové pírko tak trochu je. Aby ne, když je jeho rám vyrobený z titanu s hořčíkem. A když mluvíme o rámu, tak to není jen slovní hříčka. Mirabeau je od samého startu postavený tak, aby odpovídal parametrům okruhového speciálu. Proto trubkový rám s maximální tuhostí a samozřejmě minimální hmotností. Žádný obýváček v interiéru nečekejte, veškerý přepych by byl na úkor váhy, a tudíž výkonu vozu.

Mirabeau je placka, jejíž karbonová kastle je 4 550 mm dlouhá a 2 000 mm široká. Rozvor činí 2 800 mm a rozchod kol vpředu 1 733 mm vpředu a 1 682 mm vzadu. Nastavení je možné všemi směry, až to člověka svádí k myšlence, že snad i naruby. Prostě tahle placka disponuje tím, co je u závodního speciálu standardem, i kdybyste s ní brázdili okolí rybníka v Počáplích. U závodní verze asi nikoho nepřekvapí odlehčené disky BBS – na přední nápravě se točí 10,5 x 18“, na zadní 12,5 x 18“. V běžném provozu je placka nazutá na 19“ discích.

 

A co motůrek? Páni Švýcaři sáhli po mistrovském výrobku Švédů jménem Koenigsegg. Pokud znáte tohle jméno, už tušíte, že to bude pořádný mazec. Hliníkový vidlicový přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 l, výkonu 700 koníků (a k tomu navrch pár poníků), točivý moment… moment… no fakt: 850 Nm. Z nuly na sto – v okamžiku. Ten okamžik trvá zhruba 2,5 sekundy. Pozor, ať nevzlétnete, placka se dokáže hnát i 370 km v hodině a umí udělat za sebou pořádný vítr. Ale nejen za sebou. Umí ho udělat i v peněžence. V přepočtu se cena tohoto skvostu pohybuje někde kolem 15 milionů korun. Tohle není auto, se kterým si pohodlně zajedete v neděli do supermarketu pro knedlíky, když se manželce zdrcly. To je auťák, kterým se žije!

Autor: -ebra-

 

autor: Eva Brabcová
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...
  1. gogon

    Už vidím jak s timhle pojedu po českých dálnicích