RC auto
Zdroj: internet

Malá auta pro velké kluky: auta na dálkové ovládání

0.0/5
Hodnocení:

Touha mít závodní auto je vlastní většině kluků – malých i velkých. Ti šťastnější si svůj sen do puntíku splní  a prohání závodní speciály na okruzích a tratích tříd od amatérské po tu nejvyšší. Další zvolí cestu odlišnou, která jim ale přesto přináší radost a uspokojení.

RC auto

Auta, která si pořídí, se perou o prvenství stejně odhodlaně jako jejich velcí bráchové. Jedná se o stroje na dálkové ovládání, RC modely. V naší republice se na různých místech celoročně pořádají závody těchto aut. Navštivte některé z nich a přesvědčte se sami, co dokáží.

Jedno z nich vlastní nadšený majitel a fanda, pan Martin: „Před časem jsem si objednal model Atomic VM II kit. Není to moje první auto, ale mohu říct, že tahle „hračka“ v měřítku 1:10M (medium), což je zkrácené šasi 1:10, je opravdu krásně zpracovaná. Model je dodáván jako kit – stavebnice neobsahuje pneumatiky, elektroniku, stabilizátory, pastorek na motor ani karosérii. Zbývá dostatek prostoru pro vaší fantazii a finanční možnosti. V krabici naleznete aero disky, sáčky s díly, které jsou popsány písmeny tak, jak na sebe při stavbě navazují. Přestože je tento model určen pro zkušenější modeláře, se stavbou si díky výborně zpracovanému návodu poradí i začátečník.“

Zajímavostí modelu pana Martina je nastavování zadního diferenciálu, které lze provést bez nutnosti demontáže jediné součástky. Díky tomu je seřizování otázkou okamžiku. Tento model sice nemá přední diferenciál, stavebnice je vybavena pouze pevnou přední osou, avšak není problém se rozhodnout a objednat dodatečně přední diferenciál nebo volnoběžku. A proč? Protože díky tomu je možné přizpůsobit jízdní vlastnosti modelu nejen typu tratě, ale také vašemu jezdeckému stylu. Zní to až neuvěřitelně, ale „pilot“ si může na takovémto autě nastavit třeba také propad ramen, světlou výšku, příklon a odklon kol a mnohé další. Ačkoliv se jedná o podvozek modelového autíčka, lze říci, že se zasloužil o to, že ovládáte závodní vůz bez kompromisů.

Pár dobrých rad zkušenějšího kolegy:

  • Na samém začátku stavby je dobré na spodním šasi srazit hrany jehlovým pilníkem a oblepit CA lepidlem.
  • Na závadu není oblepit si všechny díly z uhlíku, neboť se tím zabrání jejich pozdějšímu poškození při provozu.
  • Spoustu nervů a mozolů v dlani si můžete ušetřit, když si před šroubováním šroubů M3 do plastu předřežete závity závitníkem M3, a to II. stupněm. Proč zrovna druhým? Protože tak zachováte samojistící funkci plastu a šroub se nebude uvolňovat.
  • Ke stavbě je zapotřebí základní nářadí a vybavení modeláře: imbus klíče 1.5, 2, 3 a klíč na kola 7 mm, skalpel, malé kleště, CA lepidlo, vazelínu do diferenciálu a olej do tlumičů.

Tato auta můžete mít jen jako fandovskou záležitost a prohánět je kolem domu. Základní nastavení, které bude vaše auto pravděpodobně na začátku mít, bohatě na běžné rekreační ježdění postačí. Ale jedná se vlastně o závodní vůz, a tak by byla škoda nevyzkoušet, jak dopadne v poli soupeřů. Potřebné závodní nastavení sice vyžaduje určité zkušenosti, případně radu zkušenějších, ale výrobce má v návodu také základní setup list, jenž vám může být dobrým rádcem a pomocníkem.

Jestliže byste snad měli obavy, že se budete zkušenějším kolegům plést „pod kola“, bát se nemusíte. Závody jsou rozděleny do různých výkonnostních kategorií. Ať si pořídíte jakýkoliv z modelů, které trh nabízí, určitě se s ním nudit nebudete.A pokud manželka nemá pro vaši modelářskou a následnou závodnickou vášeň pochopení? Na to je jedna rada: prozradit jí, že kdo si hraje, nezlobí.

Autor: -ebra-

autor: pitrs
rubrika: Nezařazené
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.