Mini_cooperS_82
Zdroj: internet

MINI podruhé: Cooper S – auto pro fajnšmekry

0.0/5
Hodnocení:

Když se uvažovalo o novém modelu, o jakémsi následníku trůnu populárního MINI, prvotní úvahy zahrnovaly zrod nového vozu, jenž nabere jiný směr. Nový model v novém designu – změna je přece život. Naštěstí se tak nestalo.

Mini_cooperS_82

Oku lahodící a nepřehlédnutelné MINI si více méně zachovalo svou původní tvář a srdce skalních fanoušků zaplesala. A tak, až jej spatříte, možná ani nezaregistrujete, že kolem vás profrčel mladší brácha úspěšného malého draka, který si své první příznivce získal v době, kdy jste možná ještě ani nebyli na světě, případně jste za sebou tahali dřevěného kačera.

Nový vůz je poněkud zaoblenější, maska mohutnější, zadní světlomety jsou rovněž větší a pozorné oko zaznamená ještě několik dalších drobných změn, ale není to nic, co by člověka nějak zásadně upozornilo, že ho míjí nové MINI.

V interiéru, pod taktovkou retro stylu, zaujímá dominantní postavení na palubní desce obří rychloměr a za volantem se tak trochu ostýchavě krčí otáčkoměr. Kdo by hledal moderní kruhové ovladače, hledal by marně. Retro je retro, a tak uvnitř vozu se to hemží chromovanými páčkami a stylovými tlačítky. Při zběžném pohledu působí auto jako velká roztomilá hračka. Ovšem pozor! Zvláště pokud má za svým jménem právě písmeno S, neboť tento sourozenec z rodu Cooperů není žádný čajíček, ale pěkně ostrá malá potvora, která napráská i mnoha vyhlášeným sporťákům. Alespoň na startu určitě. Úplnou a přesnou technickou specifikaci vozu si každý může najít bez potíží sám, zde o něm spíše hovoříme stejně, jako se mluví o pěkné ženské. Takže jen v rychlosti. Nikoliv 90 – 60 – 90, ale zdvihový objem Cooperu S je 1598 cm3, největší výkon 135kW, udávaná maximální rychlost 215 km/hod a zrychlení z nuly na sto za 7,6 sekundy!

mini-cooper

Když jsme u toho srovnávání se ženou, tak stejně jako má i ta nejkrásnější pár svých drobných nedokonalostí, které však nejsou na závadu, ale spíše jen drobným vyvážením jejích plusů, i coopeřík má svou malou „mouchu“. Při jízdě po kočičích hlavách preventivně hledáte číslo na svého zubaře a celkově jízda po nerovnostech tak trošku připomíná jízdu motokárou, ačkoliv se v tomto směru oproti svým předchůdcům již hodně zlepšil. Je to zkrátka daň za sportovně laděný podvozek, po zkušenostech s novým Mini však zcela zanedbatelná. Kdo by se v této „motokáře“ disponující přesným a ostrým řízením nesvezl rád, že?

Autor: -ebra-

autor: pitrs
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.