Tramontana R
Tramontana RZdroj: Youtube.com

Monstrum, pohádka nebo raketa na silnici? Auťák! Tramontana R

4.0/5
Hodnocení:

Pobřeží Costa Brava není jen místo, kde vaši pokožku žhaví prudké španělské slunce. Na vaše smysly může rovněž zaútočit výrobek španělské firmy Tramontana, sídlící ve městě Palau de Santa Eulàlia právě na slunečném Costa Brava – exkluzivní supervůz, Tramontana R.

Ač byla Tramontana R poprvé představena na autosalónu v Ženevě již v roce 2005, její vývoj pokračuje. Tramontana je pořád IN. Jedná se o neuvěřitelnou kombinaci silničního auta a „ef jedničky“ a můžete ji mít v jedno či dvoumístné variantě. Záleží jen na vás. Každé toto auto je totiž vyrobené na zakázku, přímo dle individuálních požadavků budoucího šťastného majitele.

Obdivuhodná je u Tramontany její aerodynamika. Aby také ne, když je inspirována aerodynamikou monopostů. Pro základ jejího rámu byl použit hliník, řada dalších částí a dílů je rovněž hliníkových, ale hlavně z karbonu a různých plastů. Volba použitých materiálů směřovala k tomu, aby auto mělo co nejlehčí a zároveň nejpevnější konstrukci. Ve výsledku stroj váží slušných 1268 kg a jeho aerodynamika ruku v ruce s ušlechtilými materiály ve výsledku více než auto připomíná raketu dravě se pohybující omylem po zemi. Nebo si o torpédu, které na stovku dosáhne za 3,6 sekundy, na dvoustovku pak za 10,15 sekundy, a které se hravě žene rychlostí 325 km/hod. myslíte něco jiného?

Chcete-li nakouknout pod povrch téhle zběsilosti hlouběji, čeká vás nejedno překvapení. Například vidlicový dvanáctiválec Mercedes-Benz o výkonu 720 koní. Cože? Jestli se nepleteme? 720? Ne, nepleteme. Motor se v základu chlubí už tak solidními 517 koníky a 830 Nm a navíc jeho přeplňování doznalo pár zásadních modifikací, které dokázaly zvednout výkon na 550 koní a krouťák 890 Nm, ale je tu ještě něco víc. V pohádce by se to dalo nazvat kouzelným tlačítkem. Ačkoliv – tohle auto tak trochu pohádka je. Takže zkrátka a dobře je tu – kouzelné tlačítko, které svižně tryskající dvanáctiválec ve chvilce promění v kometu. V takovou, jejíž krouťák dosahuje 1120 Nm a stroj na širokých pneumatikách 285/35 a 335/30 posazených na magneziových osmnáctkách letí silou 720 splašených koní.

Kdo sleduje vývoj Tramontany ví, že hmotnost původního modelu byla o více než sto kilogramů nižší. Navýšení váhy si vyžádaly zajedno zvýšené bezpečnostní nároky, ale také například základní výbava vozu, která je oproti původní rozšířená. Svou „daň v počtech kilogramů“ si vybral svým způsobem i plnohodnotný střešní panel. Nevypadá však, že by to auto nějak uškodilo co se výkonu týká.

V občance má Tramontana napsáno:

Motor: 12ti válec V 60 Biturbo, uložen podélně před zadní nápravou

  • Objem: 5513 cm3
  • Vrtání: 82 mm
  • Kompresní poměr: 9:1
  • Tlak turbodmychadla: 1.4 bar
  • Max. výkon: 720 k/ 529 kW při 5250 ot./min.
  • Max. točivý moment: 1100 Nm při 4000 ot./min.
  • Převodovka: šestistupňová, sekvenční
  • Pohon kol: zadní
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,6 s
  • Maximálka: 325 km/h
  • Rozměry: d x š x v – 4900 x 2080 x 1300 mm
  • Hmotnost: 1268 kg

Pořizovací cena je úměrná exkluzivitě výroby pouhých dvanácti kousků ročně – údajně musíte ze svého účtu vyčerpat bratru nějakých 385 tisíc Euro.

 

autor: Vilém Břicháč
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.