Morgan-EvaGT_2012
Morgan Eva GTZdroj: Morgan

Morgan Eva GT – nástup moderního nadupaného kupé v retro designu

5.0/5
Hodnocení:

Britské roadstery značky Morgan se již celá desetiletí vyrábí v téměř nezměnené podobě. Morgan měl a má své jméno a vždy sázel na tradici. Nyní automobilka připravuje kupé s názvem Morgan Eva GT, zapadající do paralelní linie moderních vozů s designem v duchu retra.

Eva GT se sice dostane k zákazníkům až příští rok, ale už nyní se o ní píše tučným písmem. Bude se jednat o kupé 2+2, poháněné silným motorem, s praktickou využitelností v běžném životě. Stejně dobře bude možné se s ní pohybovat jak po městě, tepoucím každodenním všedním životem, tak po silnici, připomínající závodní okruh.

V připravované novince Morgan hodlá využít slabší verze motoru BMW Twin Turbo o objemu3,0 l, který za pomoci dvou turbodmychadel dosáhne výkonu 306 koní (225 kW). Nejvyšší točivý moment  činí 400 Nm. Zrychlení z 0 na100 km/hEva GT zvládne za 4,5 sekundy, maximální rychlost je za hranicí dvěstěsedmdesátky, konkrétně je uváděno 273 km/h.

Na pohodlněji založené řidiče je myšleno šestistupňovou automatickou převodovkou. Ti, kteří dávají přednost klasickým třem pedálům, si budou moci dopřát manuální šestikvalt. Na mou duši, na psí uši, na kočičí svědomí… kombinovaná spotřeba bude jen 7,06 l/100 km! Krom jiného se na této skutečnosti podepsala nízká provozní hmotnost vozu, která činí jen1 250 kg. Nové kupátko na první pohled snad díky výrazné přídi působí robustním dojmem, takže právě informaci o váze vozu se nechce zrovna moc věřit. Jenže tahle zakuklená Twigy nemá žádné zbytečné špíčky a její kastle je z lehkých slitin. Ty jsou navíc vyrobeny za pomoci moderních technik lisováním a některé části jsou spojeny slepením speciálními lepidly. Nad výrobou Evy GT se prostě přemýšlelo s hlavou na stranu. (Čím je hlava víc na stranu, tím je myšlenka chytřejší. Opravdu. To neznáte?)

Jestliže jste po těchto informacích získali dojem, že cestování v Eva GT musí nutně připomínat chvíle strávené v plechové krabičce od čaje, pak jste na omylu. Komfort jízdy i jen chvil stráveným v kupátku je zaručen. Morgan klade důraz na dokonalé odhlučnění vozu, čehož je mimo jiné docíleno i tím, že dbá právě na co nejmenší spáry mezi jednotlivými díly. A jak se docílí nejmenší spáry? Marečku, podejte mi… informace, které prozradil výrobce. A jsme zase na začátku. Lisujeme a lepíme.

Z některého úhlu Eva GT připomíná auta, která znáte jen z obrázků pořízených v padesátých letech minulého století, nebo stroj, jenž je k vidění na rojení veteránů. Je to dáno tím, že byť se jedná o vůz s novým designem, nezapře zkrátka tradiční morganovské tvary klasických sporťáků právě z padesátých let.

Kdo by měl o nový model zájem, musí se buď zaregistrovat, nebo si může vůz rovnou objednat oproti záloze5 000 liber. Přesná cena vozu zatím není známa. Mrkněte ale na jeho fotku a musí vám být jasné, že vysypat šetřící prasátko, v němž střádáte kovové padesátky, vám nebude nic platné. Eva GT se navíc bude vyrábět pouze v omezených sériích. Prvních sto kusů bude prý vyrobeno v již zmíněném příštím roce.

autor: Eva Brabcová
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.