Ferrari-SA-Aperta-599-Roadster-red
Zdroj: internet

Nepřehlédnutelný krasavec Ferrari 599 SA Aperta

5.0/5
Hodnocení:

Který fanda motoristického sportu by neznal jméno Enzo Ferrari. Jméno muže, jemuž za svůj vznik vděčí hřebec na žlutém poli, tak typický pro značku Ferrari. Siňor Enzo byl nejen závodníkem a posléze výborným manažerem týmu jezdecké stáje Scuderia Ferrari, ale ve známost vešel především jako zakladatel firmy produkující výjimečné stroje, zastoupené na závodních drahách i na silnicích do dnešních dnů.

Ferrari-SA-Aperta-599-Roadster-red

Siňor Enzo se dívá z nebe

Málokdo možná ví, že firma původně sídlila ve známější  Modeně, avšak za války byla z bezpečnostních důvodů přestěhována do patnáct kilometrů vzdáleného Maranella. V současné době je tu i muzeum této značky. Dnes je Maranello zkrátka neodmyslitelně spjato se značkou Ferrari. Na nové vozy se Enzo dívá od roku 1988 už jen z nebe.

Ferrari 599 SA Aperta a 3x proč

Do rodiny značky před nedávnem přibyl další kousek. Model patří do série pouhých osmdesáti kusů a nese název Ferrari 599 SA Aperta. Proč právě Aperta? V italštině se toto slovo totiž používá pro otevřené karoserie. Osmdesát kusů, které byly prodány ještě před svým zhotovením, takové jsou. Jen osmdesát kusů? Proč firma nevyužila poptávky a osmdesátka je konečné číslo? Má to svůj důvod. Tento vůz byl totiž postaven k 80. výročí vzniku designerského studia Pininfarina. A proč ta dvě písmena SA v názvu? „A“ od jména Sergio, „A“ jako Andrea, oba z rodu  Pininfarinů. Dva muži, kteří stáli za zrodem perel motoristického průmyslu. Paradoxem je, že Andrea Pininfarina zahynul v srpna 2008 při srážce svého mopedu Vespa s osobním automobilem Ford Fiesta.

Když vítr čechrá vlasy

Ferrari 599 SA Aperta má jednoduchou, lehkou, plátěnou skládací střechu. Otázkou je, nakolik dokáže v tomto provedení opravdu ochránit posádku před nepřízní počasí. Určitě má své opodstatnění, a to pokud vás už nebaví nechat si větrem čechrat vlasy, nebo řídí-li pán s tupé na hlavě. Co udělá lehounká střecha v průtrži mračen, to si však netroufám odhadnout. Na první pohled má vůz více skloněné čelní okno, viditelné jsou ochranné oblouky-rámy za opěrkami sedadel, na něž navazují aerodynamickými kryty. Patrná je i snížená světlá výška, dodávající mu vzhled šelmy před skokem. Znalcům neuniknou drobné změny v designu přídě vozu a jeho prahů. Vyloženě potěšením pro oko jsou nádherná litá kola.

670 koní pod kapotou

Pod kapotou se ukrývá podélně uložený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 670 koní (493 kW) při 8 250 otáčkách za minutu, maximální točivý moment pak činí 620 Nm při 6 500 otáčkách za minutu. Objem: 5 999 ccm. Tomu také odpovídá průměrná spotřeba: 17.5 l/100 km. Ale aby ne, když maximálku má 325 km v hodině a zrychlení z nuly na sto dosáhne za 3,6 sekundy. Pokud je vám tento motor poněkud povědomý, pak to bude proto, že se jedná o motor převzatý z typu Ferrari 599. S ohledem na charakter vozu Aperta však nebylo zapotřebí otvorů odvádějící horký vzduch a nasávacích otvorů dimenzovaných pro ostrou jízdu.

Parametry zapsané v rodném listě tohoto krasavce vypadají následovně:

Délka: 4 700 mm

Šířka: 1 962 mm

Výška: 1 300 mm

Rozvor: 2 750 mm

Rozchod: vpředu 1 680 mm, vzadu 1 640 mm

Pohotovostní hmotnost: 1 705 kg

Kapacita palivové nádrže: 105 l

Velikost zavazadlového prostoru: 350 l

A co ještě, například?

- Na předku se točí pneumatiky 245/35 ZR20’, na zadku pak 305/35 ZR20’. To všechno hezky brzdí CCM brzdy, přední 398 x 36 mm, zadní 360 x 32 mm

- V mozkových závitech se ukrývá mimo jiné systém kontroly stability CST, kontrola trakce F1-Trac či kontrola tlaku a teploty pneumatik TPTMS

- Podvozek má systém elektrohydraulických tlumičů s nastavitelnou charakteristikou

Spatřit na našich silnicích vozy Ferrari není nemožné, i když se jedná spíše o výjimky. Nikdy však tento vůz nepřehlédnete. Ferrari 599 SA Aperta je tím typem auťáku, který byste však nepřehlédli ani ve štrůdlu dalších Ferrari.

Autor: -ebra-

autor: pitrs
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...
  1. Jan

    Hezké, jen mě mrzí, že to asi nikdy mít v garaži nebudu…