Vrak
Zdroj: Profimedia

Newspeak autobazarních Z.M.R.D.ů – 1. díl

5.0/5
Hodnocení:

Co je to vlastně autobazar? Autobazar je instituce, která se má zabývat nákupem a prodejem aut. Do bazaru můžete svoje auto prodat, jenom ho tam za poplatek postavit nebo si tam auto koupit. Zejména poslední možnost představuje adrenalinovou zábavu, kterou provozují lidé, kteří mají dost peněz a nebojí se riskovat. Pravděpodobnost, že si koupíte v autobazaru levně dobré auto, tedy takové, na kterém není třeba hned něco drahého opravit, je zhruba taková, jako že skočíte z Nuseláku přímo na nákladní automobil vezoucí peřiny jedoucí pod ním, odrazíte se a vletíte oknem krásné blondýně přímo do postele. Kromě obchodu s auty mají některé autobazary ještě vedlejší provoz spočívající s kšeftování s kradenými koly, rádii a slouží jako klubovna pro různé  buzny a ksindly, ve které se slézají a dělá jim to dobře.

Proč mám takové pochybnosti o sortimentu nabízeném autobazary? Pokud někdo prodává auto, děje se tak zpravidla z těchto důvodů. Buď je na něm něco rozbitého, nebo se to co nevidět rozbije, anebo už zastaralo, nebo obojí. Dobrá auta se prodají jaksi sama a za cenu průměrnou, ne podezřele nízkou. Třeba ho od vás za solidní cenu vykoupí dealer, u kterého kupujete nový vozík, nebo ho prodáte známým případně v rodině. V autobazarech lze proto najít auta:

- zánovní a rozbitá
- zánovní, co se co nevidět rozbijou
- zánovní a opotřebená (třeba firemní)
- stará a rozbitá
- stará, co se co nevidět rozbijou
- stará, že je známí ani příbuzní už nechtěli

Kromě toho jsou ještě automobily, které by sice technicky byly OK, ale mají jakousi právní vadu. Třeba je Vasja Ivanovič Chuj štípnul nebo patří někomu jinému, než je prodává, třeba leasingové společnosti. K mému výčtu přistupují ještě auta:

- zánovní a kradená
- stará a kradená

Samozřejmě si říkáte, že jakožto slušný člověk byste prodávající, kteří vám jsou vnutit technicky nebo právně vadné auto, poslal někam. Pak byste asi neměl co prodávat. To je právě ten okamžik mezi slušným obchodníkem a autobazarní buznou. Jenže … u těch vadných aut můžete stlačit kupní cenu a víc na tom vyvařit, takže kdo by neodolal. Zde se samozřejmě předpokládá, že i vadné auto prodáte za cenu bezvadného a k tomu právě slouží Newspeak autobazarních xindlů.

Postavička s vyholenou hlavou

Typická autobazarní buzna je postavička s vyholenou nebo plešatou hlavou, s řetězem na krku případně náušničkou v uchu. Čím tlustší řetěz, tím hustší ksindl. Kráčí zvláštní kolíbavou chůzí a našlapuje na paty, jako když jde sedlák za pluhem. Chová se poněkud přezíravě a zdánlivě nejeví o nic zájem, ve skutečnosti je ale ve střehu a číhá, jak koho odrbat. Velké popularitě se u autobazarních xindlů těší volné strakaté kalhoty a teplákové soupravy s pruhy, kombinované se sportovní obuví. Většinou vzhledem k neupravené ploše jeho provozovny vypadá, jako by právě dorejpal zahradu.

Je-li autobazarní xindl na něco tázán otravným klientem, zpravidla napoprvé prohlásí, že nemá čas. Ono to lepší vypadá, dělá to dojem, že má velkej votoč a právě sepisuje pořadník na patnáct let starou rezatou vectru s utočeným tachometrem, a ne že celý den sedí v boudě a znuděně kouká, koho jak oholit. Když pořád ještě otravujete, tak se laskavě obtěžuje k veteránovi, který se vám zalíbil, a obšťastní vás obvykle nějakým hlubokým moudrem. Třeba „no jo tyhle Toleda turbodýzly to byly držáky jak sviň“. Po takové informaci máte dojem, že se sám polobůh a automobilový génius v jedné osobě sklonil k vaší bídné existenci a zabývá se Toledem z šestadevadesátého, na kterém má dvacet litrů vejvar. Prostě je to debil.

Některé velké autobazary se rozhodly činnost autobazarních xindlů povýšit na manažerskou úroveň. To znamená, že xindl sedí někde v kanceláři a na placu se pohybuje kinderxindl, který nejen že nic o autech neví, ale je to na nich ještě na první pohled poznat. Tento systém je mnohem dokonalejší v tom smyslu, že u klasické přímé komunikace s blbou autobazarní buznou jí sem tam ujede nějaká stěžejní informace, zatímco kinderxindl nic neví a tak jim nic neujede. Posouzení technického stavu auta je tak pouze na vás a děj se vůle Alláhova.

Malá exkurze do tuzemského práva. Řečeno autobazarnicky je to vo tom, že v ňákým tom občanským zakoníku nebo kterým stojí že prodávající je jako povinej kupujícího tedy asi jako vás jo seznámit se stavem předmětu prodeje, no ale na to my tady v baziši nehrajem hele vole rozum, kam bysme se to dostali, dybysme měli každýmu kořenovi vykvákat co si to kupuje za kýbl ne? Kaštan nám tu hodí fajfku že jako seznámenej byl a tim to pro nás hasne. Vůbec nejlepčí je brát káry jako do tý komise ne to za to odpovídá předchozí majitel a my jsme jen ten zprosť… zpras… zprostředkovatel, shrábnem vejvar a ať si to ty dva řešej mezi sebou jo.

Podobně jako u zmrdů musíme brát v úvahu, že autobazarní zmrdi neříkají, co si myslí a co si myslí, to neřeknou. Musíme dávat pozor nejen na to, co říkají, ale jak to říkají a proč to říkají.

autor: mar
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.