Ford_Puma
Zdroj: internet

Puma – kočka na silnici

0.0/5
Hodnocení:

Již v článku „Šelmy na silnici“ byl zmíněn model od Fordu – Puma. Vzhledem k širokému okruhu příznivců si ale tohle kompaktní coupe, které přicházelo na náš trh v základní výbavě v pořizovací ceně přes 600 tisíc a vyrábělo se v letech 1997 až 2002, zaslouží více pozornosti.

Ford_Puma

Když u Fordu schválili projekt malého sportovního vozu, byli tím designéři tak nadšeni, že vzápětí vzniklo rovnou několik desítek návrhů a skic. Výsledkem bylo mrštné auto, které rozhodně svému jménu neudělalo ostudu. Puma, na podvozku Fiesty, se běžně vyráběla s motory 1,4 16V/66 kW a 1,7 16V/ 92 a i dnes, pokud byste se snad rozhodli si tuhle kočku pořídit, v bazarech natrefíte ponejvíce na obsah 1,7. Jízdní vlastnosti tohoto malého sporťáku jsou celkově výborné, design nadčasový a Puma se stává pomalu klasikou.

Tak jako opravdová šelma i ona klame tělem. V běžném provozu se chová umírněně, avšak když šlápnete na plyn a dopřejete jí vyšších otáček, projeví se naplno její sportovní ražení. První převodový stupeň je těžší, což v důsledku mírně snižuje dynamiku rozjezdu, ale ostatní rychlosti jsou již v pohodě, nebo jak by řekl odborník – zpřevodovány obvyklým způsobem. S Pumou můžete jet „zarozumno“, ale také „vykrvácet“, záleží na stylu jízdy. Máme vyzkoušeno, že i po městě a v zimě se s ní dá jezdit za sedm až osm litrů, ale že také dokáže v létě i v optimálních podmínkách zbaštit přes deset litrů, jen se olízne. Je s ní slušná domluva – jízdu stačí přizpůsobit náladě a obsahu své peněženky a ona poslechne.

Výbava vozu se lišila podle motoru a roku výroby. Většinou standardně obsahovala dva airbagy, rádio, ABS, ASR, klimatizaci, elektrická okénka a zrcátka i centrální zamykání. Ne zlatá rybka, ale dodavatel vám splnil tři a více přání, v podobě nadstandardní výbavy. Alarm, mlhovky, dálkové ovládání, muziku s CD přehravačem, nebo i sportovní sedadla Recaro. A opět vlastní zkušenost – nadstandard v podobě vyhřívaného předního skla. Funguje opravdu rychle a v zimě ušetří dost času a mrazu zalezlého za nehty.

Interiér je líbivý a řidič má všechno „na dosah“. Přístrojová deska, shodná s přístrojovkou Fiesty, je kvalitně propracovaná a Pumě vyloženě sluší. Volant dobře padne do ruky a jeho design zapadá do interiéru vozu jako puzzle. Na pohled zvláště pěkná je řadicí páka zakončená kuličkou, která ale v zimě víc než studí. Nezbývá, než buď použít rukavice, nebo tak, jak jsme to udělali my, přes ni v zimě přetáhnout umělou krytku. Co stojí za zmínku je akustika interiéru. S kvalitními reproduktory si člověk užívá koncert na silnici.

Puma však není auto, které by poskytovalo dostatek místa čtyřčlenné posádce. I když se přední sedačky posunou dopředu, o nějaké velkém pohodlí cestujících vzadu se hovořit nedá. Ještě tak pokud jsou cestujícími menší děti, ale zase při nutnosti použití autosedaček a sklonu stropu vozu na tom ani ony nejsou o mnoho lépe, než dospělý cestující. S přihlédnutím ke tvaru zadních okének a k jejich velikosti s nadsázkou pak cestující vzadu hovoří o výletu ponorkou. Zavazadlový prostor postačuje pro běžné nákupy a v případě potřeby po sklopení zadního opěradla je možné ho rozšířit z 240 na 725 litrů.

Zajímavosti: V dobách prodeje vyšla reklamní kampaň na Pumu, kterou si vzal na starosti Steve McQueen. Puma několikrát obdržela různá vyznamenání a jejím největším úspěchem bylo vítězství v roce 1997 v anketě „Car of the year“ pořádané britským časopisem TopGear. S Pumou jezdil i náš jezdec Josef Venc a ve značkovém poháru Ford Puma Cup v roce 1999 skončil v celkové klasifikaci na třetím místě.

Autor: -ebra-

autor: pitrs
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.