Artic cat 700 H1
ARCTIC CAT 700 H1Zdroj: ac-usa.cz

Radost pro dva na čtyřech kolech, ARCTIC CAT 700 H1 PS TRV EFI

5.0/5
Hodnocení:

Zachtělo se vám čerstvého vzduchu, který vás šlehá do tváří? Pocitu, že krajina je tak blízko až máte pocit, že si na všechno kolem můžete sáhnout? Chce se vám chvíli jet jen tak v klidu a chvíli to mastit po silnici nebo terénem? A to všechno rozhodně, ale rozhodně ve dvou? Sedněte na stroj, který není ani auto ani motorka, ale který vám dokáže všechna tato přání splnit. Jmenuje se ARCTIC CAT 700 H1 PS TRV EFI.

Už jste si čtyřkolku vyzkoušeli a máte obavy, že ve dvou na ní nebudete mít dostatek pohodlí? S tímhle strojem nemusíte mít strach. Arctic je jako dvoumístný již konstruován. Je postaven na podvozku o 20 centimetrů delším, tudíž vy i váš spolujezdec budete mít dostatek místa a ani jeden z vás nemusí obětovat nic ze svého komfortu. Spolujezdec si navíc hoví na vyvýšeném sedadle s opěradlem a jeho bezpečnost třeba i v těžkém a nerovném terénu jistí dvojice madel.

ARCTIC CAT 700 H1 PS TRV EFI je benzinový jednoválec o objemu 695 ccm, s elektronickým vstřikováním paliva. Automatická dvoustupňová převodovka se zpátečkou Duramatic spolehlivě zajišťuje vynikající trakci a plynulost jízdy a to i při prudkém přidání plynu. Výkon na kola přenáší kardan s elektricky přepínatelným pohonem 2WD / 4WD, pro jízdu těžkým terénem disponuje elektrickou uzávěrkou předního diferenciálu.

Arctic je vůbec parťák do terénu jako dělaný. K jeho přednostem patří vysoká světlá výška, která činí254 mm. V těžkém terénu to spolu se zdvihem nezávislého pérování jak vpředu, tak vzadu, rozhodně oceníte. A docela dost fajn je vymyšlená konstrukce podvozku a jeho krytů, která vydatně napomáhá samočištění od nanesenných nečistot. Kdo si někdy vyzkoušel vyčistit kolku nápadně připomínající bahnitou kouli, ten bude určitě tleskat.

Arctic má v základu 12“ hliníkové disky, nazuté terénními pneumatikami o rozměrech 25 x 8-12 na předku, 25 x 10 – 12 na zadku. Ke zpomalení můžete využít jak nožní centrální brzdu, tak páčky na řidítkách, které jsou odděleně pro přední a zadní brzdu. Brzdový systém je hydraulický a velmi výkonný a jeho součástí jsou pancéřové hadice SteelFlex.

Není bez zajímavosti, že prémiové doplňky v ceně tvoří prodloužený podvozek, posilovač řízení, tažné zařízení, přední ochranný rám, přední nosič, Alu disky, výfuk REMUS (R) či naviják WARN (R) 3000.

V souhrnu výrobce prozrazuje řadu dalších údajů, tady jsou některé z nich:

Objem motoru 695 ccm
Typ motoru čtyřdobý jednoválec, SOHC / 4 ventily
Chlazení kapalinové, chladič s ventilátorem
Výkon 15 kW/7500 ot./min. (on-road)
Systém pohonu 2WD / 4WD (elektrické ovládání)
Zapalování  C. D. I.

Délka 2390 mm, šířka 1240 mm, rozvor 1480 mm, hmotnost 367 kg

Analogový tachometr

Digitální otáčkoměr

Objem nádrže 20,8 l

Palivo Natural 95

Homologace pro dvě osoby je samozřejmostí.+

A jedna zajímavost na konec: pokud budete mít svého spolujezdce tak říkajíc plné zuby, můžete jeho sedačku snadno zaměnit buď za nákladní nosič, nebo prostorný zavazadlový box. V nabídce originálního příslušenství je z čeho vybírat. Jen jedna věc případné zájemce asi moc nepotěší. Pokud byste si přáli, aby vám právě tento stroj říkal pane, musíte ze svého konta odčerpat více než 200 tisíc korun.

autor: Eva Brabcová
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...
  1. Zavora

    To vypada hodne slusne. V zime jsem to videl i na pásech.