HMA-2013-04-07-11-09-45-22
Zdroj: internet

Recenze – Hitman Absolution

0.0/5
Hodnocení:

Agent 47 se vrací v plné parádě, je to šest let co vyšel poslední Hitman a jeho následovník je úžasný. Hitman Absolution na ničem nenavazuje a začíná, jako samostatný díl do kterého mohou vstoupit i naprostí nováčci. Od posledního dílu se skoro nic nezměnilo, každá úroveň se dělí na několik částí, v nichž máte za úkol buď někoho zabít, nebo se někam nepozorovaně dostat.

HMA 2013-04-07 09-09-21-91

Možná že se vám to zdá příliš přímočaré nebo jednoduché, ale to není. V každé části úrovně máte několik možností jak se dostat k cíli. Například v jedné z misí máte za úkol zbavit se jednoho vědce, když budete dost rychlí, tak se dostanete do místnosti s minami, do které následovně doktor přijde. Vezmete čidlo, které se válí opodál, a připojíte ho k zneškodněné mině. Pak si už jen v klidu odkráčíte a čekáte, po chvíli uvidíte záblesk za okny, který vám vykouzlí úsměv na tváři a hra vám potvrdí zabití. To není jediný způsob jak ho zabít, ale jeden z mnoha. Do hry přibyla nová schopnost agenta 47 a tou je tzv. instinkt. Když ho spustíte, tak se vám žlutě zobrazí okolní postavy, místa kam se můžete schovat, objekty které můžete použít pro zabití nepřátel a jiné užitečné věci pro zabíjení svých cílů. Instinkt taky funguje přes zdi a tak můžete v pokoji, do kterého se nemůžete proplížit a vidět kolik postav tam je. Instinkt vám také ukazuje cesty, kudy postavy půjdou. Když máte převlek a jdete kolem postavy ve stejném oblečení, tak si vás může všimnout, ale když použijete instinkt, tak se 47 začne například drbat na tváři a pokud odejdete, tak postava neprokoukne vaše přestrojení.

HMA 2013-04-06 20-58-56-52

Hitman má samozřejmě nějaké grafické nedostatky, ale normální hráč, který si užívá hru, se jich jen tak nevšimne. Někdy jsou cutscény zbytečně rozostřené, když zabijete postavu u dveří, tak napůl proskočí dveřmi a jiné malinké chybky. Nicméně je grafika velmi realistická a většinou budete žasnout nad tím, jak je okolí kolem vás krásné.

HMA 2013-04-06 21-19-40-62

Příběh vám tu nebudu nijak spoilerovat. Hra je dobře napsaná a čím dál se prokousáváte hrou, tím se napětí stupňuje. Hlavní, ale i vedlejší postavy jsou výborně napsané a skvěle namluvené. Párkrát jsem se přistihl jak ve hře jen tak stojím vedle dvou úplně vedlejších postav a poslouchám jejich konverzaci. V samotné hře jsou tyto dvě postavy nepodstatné a vůbec by nevadilo, kdyby tam nebyly, ale když tam jsou, tak dodávají hře pocit autentičnosti a jednotlivé úrovně na vás dýchají pocitem reálného světa.

HMA 2013-04-06 21-30-40-59

Hra je zábavná a díky achievementům, různým způsobům jak dokončit misi a různým objektům k sbírání je znovu hratelnost garantovaná. Dánští dříči z IO Interactiv udělali skvělou práci a díky minimálnímu spojení s předchozími hrami si i nováček v sérii může užít hru a vcítit se do postavy holohlavého zabijáka.

HMA 2013-04-07 08-46-22-66

Hitman Absolution je skvělá hra proto jí dávám 9,5/10

autor: Tomáš Lipták