opel_tygra
Zdroj: internet

Šelmy na silnici

0.0/5
Hodnocení:

Tygr, puma, jaguár …velké kočky, se kterými není radno si zahrávat. Člověk by je zkrotil, či dokonce si je podrobil, ale byť to první je několika vyvoleným dopřáno, to druhé nedokáže nikdo. Šelma zůstává šelmou. Přesto se člověku do jejich světa podařilo zvláštním způsobem proniknout. Vytvořil a ochočil si totiž další. Skrývají v sobě dravost a sílu a na rozdíl od těch s hebkým kožichem si je může ochočit téměř každý. Musí to s nimi však umět. Je to totiž zvláštní odrůda –autošelmy.

TYGŘI

Tigra

opel_tygra

Ve svém prvním provedení v devadesátých letech byla se svým vzhledem sportovního speciálu snem hlavně mladších řidičů a řidiček. Díky rozměrnému klenutému zadnímu oknu byla nezaměnitelná s jiným vozem. Na trhu se ji později snažila ohrozit její mladší kočičí kolegyně, Puma. Přesto si své místo na slunci uhájila a ukázala se být perspektivnějším vozem.

Tigra Twin Top

Opel-Tigra_Twin_Top

O deset let mladší Tigra přebrala pak od předchozího modelu jen koncepci. Celkově se oblékla do nového kabátu, ve kterém si ji nikdo nesplete s jiným vozem.  Automobilka se rozhodla pro výrobu otevřeného vozu s pevnou skládací střechou, čímž Tigra prošla zásadní změnou. Skládací pevné střechy jsou na pořadu dne mnoha výrobců, neboť poptávka po celoročně použitelných kabrioletech roste. Nová Tigra je jen dvoumístná. Místo zadních sedadel zabírá právě prostor pro střechu a pro případná zavazadla. Omezilo to sice její obsaditelnost, ale na druhou stranu zvýraznilo sportovního ducha. Z tohoto důvodu má svůj specifický okruh zájemců.

PUMA

Ford-Puma

Puma je šelma ze stáje Ford, která se však již přestala vyrábět. Své příznivce má doposud a o její oblibě svědčí nejen to, že se s ní běžně na silnicích setkáte, ale i to, že existuje řada klubů příznivců tohoto vozu. Mezi fandy nazývaná „pumice“ řádila i na závodní dráze při Puma cupech a za volanty byly k vidění i mnohé známé tváře veřejného a společenského života. Se silnějším motorem 1.7 a výkonem 92kW obzvlášť šlape jako hodinky a vzhledem ke své velikosti má výborné zrychlení, čímž vás hravě vytáhne z případného problému. Odpustit jí musíte poměrně tvrdý podvozek, pro který dostala přezdívku „motokára“ a horší je to s její svítivostí, neboť její světlomety tvoří čočky a navíc jejich kryt je z plastu, který časem zmatní.

Interiér vozu působí velice útulně. Po přidání předního a zadního spojleru a křídla je Puma nepřehlédnutelná. Avšak ať takto vylepšená, nebo „vepředu i vzadu bez“, je to krasavice, která stárne jen pomalu.

JAGUÁR

Jaguar-S-Type

Ať se jedná o kus, který má nějaký ten pátek za sebou, nebo o nový model, vždycky se u tohoto vozu snoubí elegantní design, výborné jízdní vlastnosti a kvalitní výbava, s bohatým potenciálem pod kapotou. Jedním z oblíbených modelů, který se vyráběl po celé jedno desetiletí (1998 – 2008) a rozhodně stojí za zmínku, je JAGUÁR S-TYPE, elegantní automobil ve stylu retro, přezdívaný “retrokočka“. V roce 2002 se tento typ dočkal první velké modernizace. Byl radikálně přepracován podvozek, vůz dostal nové zavěšení kol a navíc se velké změny dočkal i interiér tohoto krasavce. O dva roky později, v roce 2004, prodělal facelift, který změnil  přední část vozu, ale už zásadněji se dotkl té zadní. Přinesl nový nárazník, vyšší umístění zadních světel a chromovanou lištu, která se stala charakteristickým prvkem vozů této značky. V roce 2006 prodělal facelift ještě jednou. Tentokrát měl zvýraznit sportovní image vozu a byl jen decentní. V součtu všech úprav se vozu podařilo odhodit všechny mouchy, které první vozy tohoto typu měly a postupem času ho udělat atraktivnějším. JAGUAR S-TYPE se stal jedním z nejvýraznějších modelů této značky a měl a má velmi početnou řadu svých příznivců a obdivovatelů.

Autor: -ebra-

autor: pitrs
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.