Nissan-GT-R-
Nissan GTRZdroj: Internet

Stíhačka na kolech – Nissan GTR

5.0/5
Hodnocení:

Na první pohled tohle auto nevypadá až tak neobvykle či výstředně. Popojíždíte za ním ve městě a zatímco se v koloně k semaforu courá a jeho motor tak nějak hluboce pobrukuje, vrčíte stejný tónem: pohni, to ti ta plečka snad nejede?

Nissan-GT-R-

Vězte, že byste ale vedle něho neměli šanci, ani kdybyste místo svého rodinného vozu sedlali docela slušný sporťák. Nissan GTR má neuvěřitelné zrychlení z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a je považován za nejrychlejší čtyřmístný vůz této planety. Pod kapotou ukrývá stádo 485 koní a umí to napráskat Porscháku i Ferrari. Ano – tomu Ferrari, za nímž se ohlédne skoro každý, i tomu Porsche, vedle kterého tak trochu vypadá jako starší seriózní kusanec. „GéTé Erko“ klame tělem, ačkoliv patří ke zlomku vozů, jejichž maximálka přesahuje 300 km/h.

Tohle žihadlo je poháněné motorem 3,8 V6 se dvěma turby. Pokud v něm však hledáte pouze sporťák jako vyšitý, vyvedu vás z omylu. On je totiž tak trochu dva v jednom. Kultivovaný cesťák i žihadlo. Interiér je nesmírně příjemný, sportovní sedačky překvapivě pohodlné a zvláště pasažéři na předních sedadlech mají relativně dost místa. Samozřejmostí výbavy je navigace i kvalitní audiosystém. Je to auto, v němž člověk nelituje času, který zde tráví. To prostě nejde. Tohle auto si můžete jen užívat.

nissan_gtr_interier

Jak jednoduše lze ovládat nejen seřízení sedadel, ale třeba i volant spolu s celým přístrojovým štítem, si spolu s konkrétními technickými parametry můžete v mnoha podobách dohledat buď v testech tohoto vozu, nebo jste-li movitější a uvažujete o jeho koupi, tak vám jistě podá vyčerpávající informace sám prodejce. Chci raději prozradit, že i tohle superrychlé auto se dá ještě o hodně zrychlit! Nedávnou inovací vozu se u nejčerstvějšího modelu jeho stádo koní rozrostlo ze 485 na neuvěřitelných 530, avšak ani to ještě není konečná! Jeden z těchto vozů u nás vlastní také JUDr. Tomáš Vavřinec, dvojnásobný vítěz Mistrovství Evropy v automobilových závodech. Protože je známým milovníkem rychlých aut, tak i proto jeho GéTé Erko prošlo několika úpravami. Parametry tohoto konkrétního vozu nyní vypadají následovně:

Nissan GTR MSV, motor V6 3 800 ccm biturbo, výkon 460 kW (625 k), kroutící moment 750 Nm, pohon 4×4, převodovka dvojspojková šesti stupňová s řazením na volantu, diferenciál samosvorný, zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,3 s, zrychlení z 0 na 200 km/h: 9,8 s, max. rychlost: 320 km/h.

nissan-gtr-motor

Takže pokud by ani vám standardní výkon nestačil, můžete se nechat inspirovat. Předpokládá to například vyměnit výfuk za titanový, původní kapotu nahradit kevlarovou (tmavý kevlar červenému vozu dr. Vavřince vyloženě sluší), upravit řídící jednotku, vyměnit sání vozu, prohodit původní stabilizátory za sportovně stavitelné a provést dalších pár vychytávek vedoucích k celkovému snížení hmotnosti vozu a navýšení výkonu motoru.

Bez nadsázky je to nejlepší auto této značky všech dob. A dojem z jízdy? Akceleruje bez zaváhání, brzdám se nedá vytknout ani to nejmenší a poslouchá na slovo. Umí šlápnout na paty i mnohem výkonějším vozům, přesto ale zůstává vyváženým vozem kvalitních jízdních vlastností, se sportovním srdcem i duchem. Mám trochu dojem, že být to kůň, tak ve Velké pardubické si jen tak pro radost skočí Taxis rovnou dvakrát. A i tak proběhne cílem jako první.

Autor: -ebra-

autor: Mzone
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...
  1. Thores

    Dokonalý a nádherný autíčko…..

  2. Jan

    V cesku jsem jich moc jezdit nevidel. Myslim i starsi verze.

  3. ibanez

    ještě bych dodal, že motory nikdy nemají stejný výkon, jelikož jsou montovány ručně a dokonce v hermeticky uzavřeném prostředí a musím souhlasit s tím, že tento Nissan je opravdu vynikající superauto

  4. simis

    chel bych te pilotovat to by byla jizda he

  • Komerční sdělení