velorex_3
Velorex XZdroj: Velorex II

Ušetřím na nový, velorex džínový…

4.0/5
Hodnocení:

Velorex, tříkolka potažená nepromokavou plachtou, se kdysi proháněl po našich silnicích se stejnou samozřejmostí jako embéčka či žigulíky. Dnes jej můžete spatřit už jen na srazech příznivců nebo třeba ve filmu Vrchní, prchni! Pokud si ale myslíte, že „hadrákům“ dávno odzvonilo, tak jste na omylu. 

Konstuktérem původního velorexu je Mojmír Stránský, který ho vymyslel v roce 1950 se svým bratrem Františkem. Je tomu tedy právě 62 let, co se v tehdejším Československu představila zaplachtovaná tříkolka s motorem Jawa určená jako vozítko pro invalidy a lidově zvaná „hadrák“.

Ing. Pavla Brídu z Opavy napadlo navázat na tradici velorexu a vytvořit verzi legendární tříkolky vhodnou pro dnešní dobu. Tři kola a tvar vozu je sice zásadní, ale také asi jediná podobnost, která spojuje nový Velorex s jeho pradědečkem. Nově vznikl 3,8 m dlouhý, 1,9 m široký a 1,32 m vysoký stroj s japonským motorem Honda. V základní verzi bude mít objem motoru do 750 ccm, ale v Brně, kde byl poprvé představen veřejnosti, se objevil vůz o objemu 1284 ccm s výkonem 117 koní.

 

Zkombinovat lehký trubkový rám a „vnitřnosti“ původního vozítka s technikou 21. století samozřejmě nebylo možné. Předpokladem zrodu nové tříkolky byl proto jak pevný a stabilní rám, tak široká kola a kvalitní výkonné brzdy. Nové auto není jen funkční nástupce, je to neobvyklý krasavec. Přední kola mají hned dvojitý výplet choromovaných drátů, karoserie je laminátová.Velor-X-Trike má takové vychytávky jako například zvedací dveře, sportovní sedačky, xenony, palubní desku s výsuvným panelem či měnící se lak s názvem, jehož jméno nebylo vybráno náhodou – Chameleón.

velor-x

Premiéru měl Velor-X-Trike v březnu 2010 na brněnském Motosalonu, ale jeho „otec“ Pavel Brída pomýšlí i na export. Vzhledem k podzimní prezentaci stroje na výstavě v Las Vegas lze očekávat značnou část objednávek právě ze zámoří. Velor-X-Trike je dostatečně exkluzivní a výjimečný na to, aby si tam své příznivce bez problémů našel.

Zatímco jeho pradědeček byl lidovým vozítkem pro méně majetné, tohoto krasavce v základní verzi můžete pořídit za 500 tisíc bez daně, s výbavou nad rámec základu se cena může vyšplhat na 700 – 800 tisíc korun. Za výjimečnost se platí, ale v případě tohoto neobvyklého stroje lze předpokládat, že to bude stát za to.

Autor: -ebra-

Trochu sci-fi:

velorex_3

velorex_4

Velorex_2

autor: Mzone
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.