Praga R4S
Praga R4SZdroj: Internet

Začátek nové budoucnosti pražské Pragovky? Závodní speciál R4S!

5.0/5
Hodnocení:

Zná je každý fanda a příznivec motoristického sportu. Dobráckým dojmem působící Praga Mignon či Praga Piccolo, nebo třeba důstojná Praga Grand a další skvostné stroje, které mají společného jmenovatele – automobilku Praga.

V luxusních verzích jejích vozů jezdíval  i prezident Tomáš Garrique Masaryk, či známá herečka s krásným profilem, Lída Baarová. Pragovka byla největším  meziválečným výrobcem vozů a její značka se za první republiky hřála na výsluní obliby. Po válce pak vyráběla ještě v době nedávno minulé hojně zastoupené „vejtřasky“ nebo třeba převodovky autobusů.

Nyní konečně došlo k tomu, že někoho napadlo, aby značce byl navrácen její původní lesk a sláva. Ponejprv se má o to postarat vůz s označením R4S. Pokud se už tato informace k vám donesla, možná nevíte, že za volant jednoho tohoto závodního speciálu usedá i zpěvák Daniel Landa.

Závodní speciál razí cestu značce s odhodláním, že vydlážděná zájmem příznivců čtyř rychlých kol bude do dvou let. Vedení automobilky má jasno – od závoďáku plánuje odvodit model, který bude určený pro běžný provoz a dosažitelný právě zhruba za zmíněné dva roky. Prozatím byly vyrobeny tři kusy závodního speciálu a všechny tři se prohání po závodních tratích. V současné době není v silách a možnostech automobilky vyrobit takový vůz od A až po Z a není to ani trendem. Každý ví, že vývoj stojí hromadu peněz a proč nevyužít jiných možností, které se nabízejí? Dělá to tak řada výrobců. Z tohoto důvodu se Pragovka rozhodla využít poznatků italského výrobce motokár Intrepid a slovenských výrobců závodních speciálů K-1 Attack. Auto je tak výsledkem mezinárodního vývoje. A  proč by ne?

Zvláště fandové domácích značek drží Pragovce palce, až jim nehty modrají. Vždyť dříve jsme bývali uznávanými výrobci aut! Samozřejmě, že pokud se Praga na české silnice vrátí, nenapočítáte těchto aut deset do hodiny, ale každý kousek potěší. A pokud si uvědomíte, kolik závazných předpisů, norem a někdy až byrokratických záležitostí musí výrobce takového kočkolapu absolvovat, budete nad jeho existencí jásat ještě víc.

Nový sportovní vůz, který mohli diváci spatřit například na letošním červnovém víkendovém podniku seriálu Dutch Supercar Challenge (DSC) v belgickém Spa, ukrývá pod kapotou 520 koní a své populární předchůdce nepřipomíná ani vzdáleně. Za jeho designem je tvůrce Riccardo Pelizzato, výsledek jehož práce sklízí úspěch u diváků. Za velké plus jsou označovány výtečné aerodynamické vlatnosti tohoto speciálu, jehož hmotnost navíc díky masivnímu použití karbonu činí zhruba pouhých osm set kilo. Vůz pohání osmiválec o objemu3,2 litru, posílající svou sílu na zadek přes sekvenční šestikvalt. Z nuly na stovku to vytáhne za 2,8 sekundy. Slušné, ne? Ponejprv se tedy můžeme těšit na výsledky, kterých první tři R4S dosáhnou a budeme doufat, že Pragovka našlápla správným směrem, v jehož cíli bude masivnější zastoupení vozů této značky na běžných silnicích.

autor: Eva Brabcová
rubrika: Auto Moto
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.