bezecky_pas
Zdroj: internet

Začínáme s…: H.E.A.T.

0.0/5
Hodnocení:

Jistě ten pocit znáte také. Jak rádi byste začali s nějakým sportem. V okruhu vašich známých bohužel nevíte o nikom podobně odhodlaném a nemáte odvahu pustit se sami na dosud vámi neprobádané území. Proto jsme pro vás připravili seriál, ve kterém postupně představíme ty disciplíny, o kterých si myslíme, že by vás mohli bavit. Poradíme pomůcky a vhodný oděv, zeptáme se zkušenějších, jak probíhají tréninky a co od nich lze očekávat.

O co jde

Dnes se vydáme na lekci H.E.A.T. program, což je úžasné cvičení, při kterém lze buď s maximálním efektem hubnout nebo si zvyšovat kondičku. Jedná se o chůzi ve střídajícím se rytmu hudby většinou do kopce po mechanickém pásu, jehož sklon si nastavujete sami podle vlastní váhy a potřeby, případně dle instrukcí – například když zazní povel, že máme před sebou velký kopec. Trenér vám samozřejmě před začátkem vše podrobně vysvětlí. Tedy alespoň by měl… Klasická lekce (jsou i posilovací speciály) trvá většinou 45´chůze + 5´protahování.

bezecky_pas

Co s sebou

Na sebe lze vzít téměř cokoliv, v čem se cítíte pohodlně a nepobuřujete okolí. Počítejte ale s tím, že se hodně zapotíte a při závěrečném protahování budete potřebovat vůli v ramenou, loktech, kolenou a rozkroku. Takže džíny nebo jiné pevné kalhoty, kraťasy či oblek příliš nedoporučujeme… Jako obuv samozřejmě tenisky. Velmi důležitá je zásoba tekutin. Plastová lahev o obsahu 1litru například čisté neperlivé vody nebo sportovního nápoje je ideální. Vzhledem k tomu, že z vás začne během několika málo minut doslova  „lejt“, ručník je naprostá nutnost. Pokud chcete cvičením zvýšit kondici, jděte „do plnejch“. Pokud ale od cvičení očekáváte úbytek hmotnosti, pak by bylo dobré si pořídit, případně zapůjčit, takzvaný sporttester, který vám měří momentální tepovou frekvenci. Pouze v určitém jejím rozmezí totiž tělo spaluje tuky. Zjistěte, jaká je vaše klidová „tepovka“, ideálně naměřená ihned po probuzení ještě v leže a z té potom vycházejte při výpočtu spalovací zóny s přihlédnutím k věku a pohlaví.

Rady od zkušenějších

Zásadně nechoďte ráno cvičit s prázdným žaludkem. Mělo by to negativní dopad na vaši vytrvalost, mohlo by se vám udělat i nevolno. A navíc je absolutní nesmysl, že se při fyzické aktivitě nalačno více hubne. Právě naopak. Pokud jste se objednali (vzhledem k omezenému počtu strojů a velkému zájmu o tento druh cvičení je to nutnost) na lekci konanou za ranního kuropění, alespoň banán zhruba hodinu a půl před začátkem byste do sebe dostat měli. Velmi důležité je pravidelné dýchání. Nádech nosem, výdech ústy. Zvyšujete tak výdrž a snižujete tepovku. V případě, že jste se rozhodli cvičit za účelem hubnutí, nikdy se neřiďte tím, jak cvičí ostatní. Hlídejte si svoji spalovací tepovou frekvenci a pokud se začne rapidně zvyšovat, odpočiňte si nahoře na pásu za pomoci krátkých kroků, stále však udržujete tempo, a hlubokého pravidelného dýchání. Tak to je vše. Nezapomeňte nám napsat vlastní zkušenosti s H.E.A.T. programem. A neváhejte také napsat, o kterém sportu byste se rádi v našem seriálu dozvěděli více informací. Byla by škoda nevyzkoušet některý jen proto, že nevíte, o co jde…

Autor: Olga Jandová

autor: pitrs
rubrika: Věda a technika
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...
  1. Zdeňka Zelenková

    Právě jsem objevila Vaše články, slečno/paní Olgo. Bezva se čtou. Budu hledat dál a doufám, že ani Vy nepřestanete. Byla by to škoda. Přeji hodně nápadů a úspěchů. ZZ