joga
Zdroj: internet

Začínáme s…: jóga

0.0/5
Hodnocení:

…popojedem. V minulém dílu našeho seriálu o zajímavých sportech jsme vám představili H.E.AT. program, dnes se vydáme na lekci jógy. Že to není nic pro vás? Nuda nuda – šeď šeď? Pokud je ve vašich očích jóga pouze budhistická seance či zábava pro „baby“, šeredně se pletete.

O co jde

Pomineme-li až neskutečný očistný vliv na naši mysl, což je v dnešní době – ráji pro cvokaře, velmi aktuální, jóga především nenásilnou formou posiluje a protahuje svaly, potírá problémy s páteří a učí správnému držení těla. Toto vše je samozřejmě podmíněno pravidelným cvičením a dokonale zvládnutou technikou. Proto je velmi důležitý učitel-lektor, který vám přesně ukáže, jak se které polohy (ásany) provádějí a případné chyby ihned opraví. Lekce trvají většinou 45´minut cvičení + 5´relaxace. Na výběr máte hned z několika druhů jógy lišící se od sebe především složením lekcí (Hatha yoga, Vinyasa yoga, Ashtanga Vinyasa yoga…). Zcela ojedinělá je bikram jóga, která se cvičí při cca 40st. Celsia a vyšší vlhkosti vzduchu. Zahřáté tělo je pružnější, ohebnější a díky tomu se dostáváte do poloh, které byste za běžné pokojové teploty nezvládli.

Co s sebou

Cvičí se na podložkách. Jsou většinou k zapůjčení přímo na místě, ale příjemnější pro vás, hlavně pro ty, kteří dbají na dokonalou hygienu, bude přinést si vlastní. Díru do rozpočtu vám tato položka-podložka jistě neudělá, její pořizovací cena se pohybuje kolem 150,-. Při cvičení se roznožuje a rozpažuje do všech světových stran, takže je velmi důležité, aby vám váš oděv umožňoval co možná největší „rozlet“, byl pohodlný a dobře sál pot. Ideální materiál je pružná bavlna, střihy spíše přiléhavé, abyste se do vlajících nohavic nebo rukávů nezamotali. Cvičí se naboso, na cestu šatna-tělocvična a zpět si vezměte pantofle.

Rady od zkušenějších

Kdo nevyzkoušel, ať nehodnotí. Možná půjdete na první lekci s nedůvěrou, ale odcházet budete na 100% spokojeni a plni dojmů. Cvičení je vhodné nejen pro ty, co chtějí „dobít baterky“ a srovnat kostru. Jsou celé zástupy mladíků s ocelovými svaly, kteří si v předklonu s propnutými koleny nedosáhnou na palce u nohou, hanba vám… Jak na tom asi budete v důchodu? I když se vám zpočátku zdá, že jste „dřevo“, téměř žádnou polohu nezvládáte dokonale, neudržíte rovnováhu a vůbec, neházejte flintu do žita! Pokud narazíte na opravdu dobrého učitele, který není pouze cvičitelem, během pár (a to doslova) lekcí se dostanete do formy. Budete mít pocit, že rostete, budete odcházet s čistou hlavou, naučíte se správně dýchat. Mimochodem „jogíny-profíci“ prý dokáží snížit pomocí dýchání svou tepovou frekvenci až na 7 tepů za minutu! Jen tak pro představu, zdravý dospělý člověk má v klidu po probuzení zhruba 60-90…

Autor: Olga Jandová

autor: pitrs
rubrika: Nezařazené
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...

Komentáře nejsou povoleny pro tento příspěvek.