Líbím se ti nebo ne?
Tak líbím se ti nebo ne?Zdroj: Pixmac.cz

Založit či nezaložit si účet na „Líbím se ti“. Jaké služby uživatelům nabízí?

4.5/5
Hodnocení:

Prostý dotaz: „Líbím se Ti?“ Zajímalo by mě kolik lidí, by dokázalo položit někomu takovou otázku tváří v tvář. Ovšem co se týče virtuálního světa, hranice zábran padly a celá spousta jedinců v touze zalichotit svému egu si vytvořilo profily se svými fotografiemi na stejnojmenných stránkách.

Podobných sociálních sítí existuje celá řada. Ze zahraničí se k nám dostal Facebook, Twitter, MySpace, LinkedIn a zejména první z nich je jednoznačným favoritem. Mezi domácími českými sítěmi vede, vedle lide.cz nebo chatu, právě libimseti.cz. V čem je právě tento portál jiný? V prvé řadě se jedná o seznamovací server. Ve své době, někdy kolem roku 2003, byl velmi oblíbenou záležitostí nejen mezi dospívající mládeží, ale i mezi staršími.

„Líbko“ mělo našlápnuto k úspěchu, vydalo se ovšem špatnou cestou. Začalo to přitom tak jednoduše. Uživatelé nahráli fotografie do svých profilů a ostatní je ohodnotili na stupnici 0-10. Postupně se začalo portofilo dalších služeb a funkcí rozšiřovat až do dnešního stavu. „Líbimseti“ začalo organizovat akce na diskotékách a stalo se dobrým kanálem pro inzerenty jak se dostat k dospívajícím.

Postupně se však ukázalo, že funkcí jaké známe z Facebooku, jako je například zeď a chat v reálném čase, se uživatel nedočká. Na „líbku“ sice dříve fungovaly skupiny, dokonce i videochat, ale dále se progresivně nerozvíjel. Možná je to ale i tím, že se jedná spíše o jakousi formu seznamky pro puberťáky a ne nástroj pro komunikaci s přáteli a jinými lidmi. Právě ona možnost seznamování díky veřejně přístupnému profilu je ideální pro všechny podivné existence, kterými se to na „líbímseti“ jen hemží. Přitahuje je i věk aktivních uživatelů. Vždyť co lepšího by úchyl hledal, než profil slečinky pod zákonem s veřejně přístupnými fotografiemi na kterých se evidentně moc nestydí.

Velkou slabinou „Libka“ jsou veřejně přístupné fotografie. Je sice možné alba zaheslovat, ovšem to je tak vše. A ani zaheslování Vám nezaručí, že se k fotkám nikdo nedostane. Jistě si vzpomenete na aféru uniklých fotografií před pár lety. Snímky se lavinově šířily internetem včetně jakéhosi seznamu přezdívek, věku a místa bydliště. A nešlo o nic nevinného – člověk se pak nestačil divit, co je naše omladina schopná bez jakéhokoli studu nahrát na web.

Další velkým problémem „Líbímseti“ jsou reklamy. Nikdo samozřejmě nic nemá proti reklamám na internetu. Každé stránky používají reklamu, jako zdroj financí, ale vše odsud posud. Nikoho nenadchnou flashové reklamy vydávající pazvuky a zahalující celou plochu prohlížeče s nutností jejich manuálního zrušení. Komerce, která vyskakuje odevšad, kam se jen podíváte, dokáže většinu uživatelů pořádně rozčílit a následně odradit.

Když člověk zavítá na stránky „Líbímseti“, nemůže se zbavit dojmu, že nahlédnul do jakého si panoptika podivných existencí. Člověk se pobaví hlavně při pohledu na profily takzvaných „cool lidiček“ napodobujících buď Paris Hilton nebo Rihannu, případně Ronaldinha či Davida Beckhama. Mnozí uživatelé jsou jedinci bez špetky soudnosti, zato s pořádnou dávkou sebevědomí. Zejména zůstává rozum stát nad slečnami ve věku 14 let a méně zobrazených na hlavních fotce v prťavém miniprádelku, jež mají v kolonce „Intimně“ zaškrtnuto „pohlaví mám vyholené úplně“ a v kolonce „Osobní“ „Hledám vážný vztah“… Nikdo by se nedivil, kdyby se takový portál stal rejdištěm pedofilů.

Co je tedy asi hlavní faktor, který člověka přiměje založit si profil na Líbímseti? Je typický uživatel normální člověk nebo společností zavrhnutý asociál, který není schopen s lidmi normálně komunikovat? Nebo to jsou náctileté husičky, které si přece to „libko“ musí založit, aby byly in, jako jejich skvělé vymyté kamarádky? Na tuto otázku těžké odpovědět. Možná to je od každého trochu. Každopádně přínos této seznamovací sociální sítě tkví snad jen v tom, že umožní seznámení nesmělým povahám, jež se potřebují v mezilidských kontaktech teprve otrkat. V dlouhodobém měřítku už však „libko“ dávno nemůže ostatním produktům tohoto typu konkurovat.

autor: Kamil Blážík
rubrika: Věda a technika
Ohodnoť článek:
GD Star Rating
loading...
  1. David Magnusson

    Myslim si, ze administratori "libka" schvalne drzi velkou cast stalych mistnosti, presto, ze nejsou navstevovane a nemaji splneny patricne hodiny dane pravidly. On by byl pohled z venku na libko asi dost ubohy, kdyby tam bylo jen cca 15 mistnosti. Upada libko a je to taky dane tim, ze slusny clovek se tam uz nema s kym bavit. Jen same urazky hrstky psychopatu, kteri si spravuji sve ego a to za pomoci administratoru, kteri jen necinne prihlizeji a pokud jsou volani k tomu, ze je nekdo sproste a vulgarne napadan, odvolavaji se, ze nemaji ted cas na reseni. Je jim milejsi "sedet v mistnosti a flirtovat.Navstevnost silne poklesla, ale to je jim zrejme jedno.