Menu

Co je nového?

Auto pro kadeřníky slaví 30. narozeniny! A přichází limitovaná edice

Sdílení
Foto: Mazda

Na adresu malého japonského roadsteru existuje spousta vtipů a říká se, že je to nejvíc gay auto na světě. Ve skutečnosti je to nejprodávanější sportovní roadster na světě, jedno z těch aut co vás naučí řídit, a teď už i jeden z mála posledních mohykánů – pořád má atmosférický motor, manuální převodovku a pohon zadních kol. Právě letos slaví 30. narozeniny!


Mazda MX-5 tyhle oslavy umí. Vždycky si nadělila nějaký Anniversary model, a tak se nedivte, že v tom pokračuje, zvlášť když to pokaždé sklidilo takový úspěch.

Dárek k třicátinám má exkluzivní oranžovou barvu Racing Orange, silnější brzdy od Bremba, tlumiče Bilstein, samosvor, oranžové výplně dveří, oranžové prošívání, sedmnáctipalcová kovaná kola a sedadla Recaro. Ale pozor, vyrobí jich jen tři tisíce kusů.

Správně, tohle auto vypadá dobře. Kromě té barvy je přesně takové jako bysme si ho i nakonfigurovali, žádné zbytečnosti. V Japonsku je k mání i s točivou patnáctistovkou, ale pro zbytek světa má výroční model silnější dvoulitr se standardním výkonem 184 koní.

Mazda nikdy nedělala tyto limitky silnější a zcela evidentě to nehodlá měnit. Ostatně s maximální rychlostí 219 km/h a se zrychlením na stovku za 6,5 vteřiny se nemusíte bát, že byste byli brzdou provozu. Můžete si pak jen vybrat, jestli raději běžnou verzi s plátěnou střechou, nebo kousek s pevnou skládací střechou, kterému se říká RF.

Všechny kusy pak budou mít samozřejmě plaketu, to aby všichni věděli, že kde o narozeninový dárek.

Mazda představila limitovaný model na autosalonu v Chicagu, kde si MX-5 odbyla svou premiéru před dlouhými třiceti lety, což je opravdu stylové. V Evropě ho ukáže na blížím se autosalonu v Ženevě, ale zatím není jisté, kolik kusů bude určeno pro Evropu a kolik pro český trh, takže jestli máte zájem, okamžitě byste si měli udělat předběžnou rezervaci. MX-5 za to rozhodně stojí, čtvrtá generace sklízí obdiv laické i odborné veřejnosti, znalci si pak všímají hlavně toho, že se MX-5 vrací zpátky ke kořenům.


Jak se vám líbí Mazda MX-5? Je to auto pro kadeřníky, nebo super stylový sporťák?

Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru