Menu

Co je nového?

Nová generace Porsche 911 – furt plnej!

Sdílení
Foto: Porsche

Osmá generace klasického sportovního vozu přijede začátkem příštího roku. Právě v těchto dnech pak začínají finální testy prototypů, které probíhají po celém světě. Auta jsou při střídání klimatických zón vystavovány teplotním změnám až o 85 stupňů Celsia, zátěžové testy probíhají na silnicích, jejichž nadmořské výšky se liší o více než čtyři kilometry. Trpí v dopravních zácpách velkoměst a najíždí zkušební kilometry na okruhu.

Jestli jste si mysleli, že v 21. století většina testů probíhá na simulátorech, nebo maximálně někde na uzavřené trati, pak jste na omylu. A zkušební muly nové generace 911 by měly najezdit něco okolo tří milionu kilometrů. „Porsche 911 se vždy vyznačovalo nejen výjimečnými sportovními výkony, ale i vynikajícími vlastnostmi pro každodenní provoz,“ říká Andreas Pröbstle, vedoucí projektu kompletního vozidla 911.

reklama

„Proto vozidlo testujeme za všech podmínek, za každého počasí, ve všech regionech. Svou funkci musí bezvadně a spolehlivě plnit všechny součásti pohonu stejně jako provozní náplně, veškeré systémy, ovládání i ukazatele a displeje. Jen tak si můžeme být jisti tím, že provoz vozidla bude bezporuchový ve všech světových regionech,“ dodává Pröbstle.

Porsche tedy testuje novou 911 v oblastech s horkým klimatem, jako jsou státy Perského zálivu na Středním východě nebo Údolí smrti v USA, kde se týmy zaměřují na funkčnosti klimatizace, chladicí soustavy a stálosti spalovacího procesu při teplotách až 50 stupňů Celsia. Díly v interiéru se nesmějí v důsledku horka deformovat, ani vydávat nežádoucí zvuky.



Ve Finsku s teplotami minus 35 stupňů Celsia se pak inženýři při testech zaměřují na spuštění studeného motoru, topení a klimatizaci, trakci, ovladatelnost, brzdné výkony a rychlost zásahů systémů pro řízení jízdní dynamiky. Nové devětsetjedenáctky jezdí ale i po čínských silnicích a cestách, které jsou pro tamní dopravní infrastrukturu typické, a mimo jiné musely prokázat, že dokážou spolehlivě spalovat paliva nejrůznějších kvalit.

V Německu je pak tradiční součástí zkušebního programu Porsche závodní okruh Nürburgring. Křest ohněm musely v náročných podmínkách vrchoviny Eifel absolvovat motor, převodovka, brzdy a podvozek.

V Itálii jezdila zkušební vozidla po vysokorychlostním okruhu Nardò. Nešlo však jen o nejvyšší rychlost, nýbrž i o chlazení a ovladatelnost. V Údolí smrti, které leží pod hladinou moře, dosáhly zkušební vozy nejnižšího bodu svého maratonu. Na hoře Mount Evans v Coloradu, s nadmořskou výškou 4300 metrů, byl zase řídký vzduch výzvou pro přeplňování dvěma turbodmychadly a palivovou soustavu.


reklama

Zatímco tyto testy jsou samozřejmě ty nejzajímavější, další auta mezitím točí jen porce kilometrů v běžném provozu. Na jednom autě se střídají tři týmy, testuje se 24/7, tedy čtyřiadvacet hodin a sedm dní v týdnu, a tyhle zátěžové testy nemají za úkol nic jiného, než otestovat životnost jednotlivých komponentů.

Nové Porsche 911 se objeví v první polovině příštího roku. Bude se vyrábět v provedení s pohonem zadních nebo všech kol, na začátku budou tradičně dvě výkonnové verze, které pak doplní silnější provedení GTS a posléze i GT3 a GT3 RS. Zatímco u základních modelů je jasné, že budou mít přeplňovaný třílitrový šestiválec, tak u ostřejších provedení jsou fanoušci značci v očekávání, jestli se ještě udrží tradiční atmosférické plnění, nebo už i tady přijdou ke slovu turbodmychadla.

Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru