Menu

Co je nového?

Začíná Katalánská rallye! Je to jediná rallye se skutečně smíšeným povrchem

Sdílení
Foto: Toyota

Dnes, tedy ve čtvrtek 24. října, začala ve Španělsku Katalánská rallye, která je v rámci závodního kalendáře jediným podnikem se skutečně smíšeným povrchem.

reklama

Sázky v předvečer předposledního kola sezóny jsou skutečně vysoké. Ott Tänak za volantem Toyoty Yaris WRC vede v žebříčku závodních jezdců o 28 bodů a ve Španělsku by se mohlo rozhodnout o jeho prvním titulu mistra světa. Tým Toyota navíc ve čtveřici posledních podniků třikrát zvítězil, a tak mu chybí pouhých osm bodů k prvnímu místu v žebříčku továrních týmů.

Rallye se pořádá v Salou na Costa Daurada jižně od Barcelony a zahrnuje jeden den středně rychlých šotolinových úseků, po nichž následují dva dny na hladkých a rychlých asfaltových cestách, svým charakterem připomínajících závodní okruhy.

Pro tento podnik je jedinečné to, že týmy po úvodním pátečním dni během prodloužené servisní pauzy přestaví své vozy na specifikaci pro asfalt a jezdci si hned druhý den ráno musejí zvyknout na změnu povrchu.

reklama


V návaznosti na cvičný rozjezd a slavnostní zahájení ve čtvrtek večer v Salou začíná letošní ročník této rallye v pátek dvěma průjezdy tří měřených úseků pořádaných povětšinou na šotolině, nicméně i s výskytem asfaltových částí v rychlostní zkoušce La Fatarella – Vilalba, nejdelší za celý víkend (38,85 km).


V sobotu čekají jezdce dva průjezdy třemi erzetami na asfaltu, po nichž následuje krátká rychlostní zkouška v samotném Salou. V neděli se dvakrát projíždí erzety Riudecanyes Riudecanyes a La Mussara, mezi nimiž proběhne servisní přestávka v Salou; druhý průjezd posledně jmenované erzety představuje závěrečnou Power Stage.

„V této chvíli jsme na dobré cestě a potřebujeme i nadále usilovat o nejlepší možný výsledek ve Španělsku a Austrálii s vidinou mistrovských titulů pro závodní jezdce, navigátory i tovární tým. Přípravy na Španělsko probíhaly podle plánu a zahrnovaly předstartovní zkoušky na šotolině i asfaltu. Kvůli směsi povrchů může být tato rallye dost záludná, ale věříme ve schopnosti našeho vozu na obou typech cest. Zároveň nic nebereme jako rozhodnuté a všichni pilně pracují na tom, abychom našim jezdcům připravili co nejsilnější vůz,“ říká před startem Katalánské rallye šéf týmu Toyota Tommi Mäkinen.


„Do Španělska se již těším. Jako vždy se budu snažit předvést to nejlepší, ale musíme být chytří. Víme, že první den pro nás může být záludný, protože na šotolině budeme na trať vyrážet první. Situaci může změnit i počasí. Loni jsme byli svědky toho, že v této době může ve Španělsku kdykoliv sprchnout. Ale věřím, že naše výkony by měly být na obou druzích povrchu dobré. Už minulý rok jsme v tomto podniku byli rychlí, a tak doufejme, že tomu tak bude i letos a dosáhneme výsledku, který potřebujeme,“ věří si před startem jezdec Toyota Ott Tänak.


Audi válcuje konkurenci v závodech seriálu DTM


A jak to probíhalo minulý rok? Ott Tänak si v Katalánsku držel první místo až do sobotního dopoledne a defektu, který způsobil jeho propad v pořadí. Poslední den se dokázal vyšplhat až na celkové šesté místo a zajet nejlepší čas ve speciálně bodované Power Stage. Jari-Matti Latvala bojoval o vítězství, avšak při střetu s hrazením poškodil kolo vozu, a tak se propadl na celkové osmé místo, jednu příčku za Esapekkou Lappim. A zdá se, že o napínavé momenty nebude nouze ani letos. Máme se na co těšit!

Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru