Menu

Co je nového?

Andropauza: Jak vyhrát nad mužským přechodem

Sdílení

Pojem andropauza se objevuje stále častěji. A není se čemu divit. Andropauza, neboli „mužský přechod“ je jiný výraz pro sníženou hladinu testosteronu u mužů starších 40 let.

reklama

Mužský přechod je reálný a je často skloňován mezi lékaři, stejně jako ženský přechod „menopauza“. Pokud jste muž a je vám okolo 40 let, tak možná andropauzu prožíváte právě teď. V častých případech se příznaky objeví zčista jasna a mnoho mužů nástup andropauzy překvapí.


Proč tomu tak je? 

Hladina testosteronu u mužů klesá již od 30 věku. Okolo čtyřicátých narozenin je hladina o téměř 25 % snížena a začínají se objevovat první příznaky jako je únava, nízké libido, náladovost a zpomalený metabolismus.

reklama

„Kvůli úbytku testosteronu se začíná v mužském těle tvořit více estrogenu a to je často důvod, proč muži po 40 začínají přibírat na váze a mění se jejich náladovost. Někteří doktoři andropauzu označují jako „obrácenou pubertu“. V pubertě je Váš testosteron na vrcholu. Máte hlubší hlas, svalovou hmotu přiberete jen při pohledu na činky a na sex myslíte pořád. V době mužského přechodu dochází k opačnému procesu. Svaly mizí, pneumatika na břiše se zvětšuje a kvůli přibývající únavě není na sex moc pomyšlení,“ vysvětluje David Buchta, propagátor zdravého životního stylu ze společnosti Primulus.


S nízkou hladinou testosteronu se dá bojovat, níže najdete pár tipů, jak na to:

1) Změňte jídelníček

Jezte potraviny bohaté na zdravé tuky. Jedná se o mononenasycené a nasycené mastné kyseliny. Uvedené tuky obsahují zdravý cholesterol, který se v těle přeměňuje na testosteron. „Vyhněte se většině sacharidů. Fast-foody, sladkosti, pečivo a sladké nápoje. Vše musí z vašeho jídelníčku pryč. Nejlepším zdrojem sacharidů jsou brambory a batáty (sladké brambory),“ doporučuje David Buchta.


2) Lepší spánek

Testosteron se ve vašem těle produkuje během spánku, kdy je tělo uvolněné a váš endokrinní systém pracuje na plné obrátky. Pokud ale nespíte dost, vaše tělo nemůže vyprodukovat potřebné množství testosteronu a vy pak trpíte příznaky andropauzy. Snažte se spát alespoň 7-8 hodin.


Dostatek spánku je základ v jakémkoliv věku

3) Dodejte tělu více zinku a vitamínu D

Vitamínů a minerálů podporujících optimální tvorbu testosteronu je celá řada. Pokud byste si ale měli vybrat pouze dva, určitě by to měl být zinek a vitamín D. Zinek snižuje aktivitu enzymu aromatázy a tím zabraňuje přeměně testosteronu na estrogen. „Dle několika vědeckých studií se po pravidelném přísunu zinku u testovacích subjektů zvýšila hladina testosteronu. Vitamín D je jedním z nejdůležitějších vitamínů pro naše tělo a dle této studie dokáže roční dávkování tohoto vitamínu zvýšit hladinu testosteronu až o 25%,“ upozorňuje David Buchta.


Pokud vás trápí andropauza určitě vyzkoušejte výše uvedené rady. Během krátké doby poznáte vy i vaše okolí rozdíl.


Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru