Menu

Co je nového?

BMW představuje nové skútry C 400 X a C 400 GT

Sdílení
Foto: BMW Motorrad

S modely C 400 X v roce 2017 a C 400 GT v roce 2018 BMW Motorrad poprvé představilo dva prémiové motocykly segmentu středně velkých skútrů. Od té doby skútr C 400 X zapůsobil na zákazníky segmentu městské mobility svými dynamickými jízdními vlastnostmi, zatímco jako cestovní provedení C 400 GT nad ostatními vyniká díky své pestřejší nabídce komfortních prvků. Aby tomu tak bylo i v budoucnu, BMW Motorrad své dva středně velké skútry zdokonalilo, a kromě několika významných technických úprav jim do vínku nadělilo nové barvy a styly.

reklama

Stejně jako dříve slouží k pohonu osvědčený jednoválcový motor se zlepšenou hospodárností a výkonem 25 kW (34 koní) při 7500 ot./min. a točivým momentem 35 Nm při 5750 ot./min. Přenos výkonu zajišťuje bezestupňová převodovka CVT a velmi tuhé kyvné rameno s inovativním ložiskem pro minimální vibrace a maximální komfort.

Motor byl vybaven elektronickým plynem (E-Gas), elektricky ovládanou škrticí klapkou a novou řídicí jednotkou. Dalšími vylepšeními jsou upravená struktura a obal katalyzátoru, širokopásmová lambda sonda, pozměněná hlava válce, nový snímač na krytu alternátoru, upravený kabelový svazek a modifikovaná regulace volnoběžných otáček. Regulátor volnoběžných otáček v sání byl odstraněn a řízení volnoběhu nyní probíhá pomocí přemostění škrticí klapky a systému turbulence. 

Kromě toho, že plní emisní normu EU5, ohromuje přepracovaný motor především ještě plynulejší a citlivější odezvou na plyn a vylepšeným držením volnoběhu. Kromě elektronického plynu E-Gas a nové řídicí jednotky přispívají ke zvýšení stability chodu motoru také přepracované pružiny odstředivé spojky. Byla zmenšena tolerance tuhosti pružiny spojky a současně se i poněkud zvětšila její tuhost. Byly také mírně zvýšeny otáčky motoru, při nichž spojka zabírá. Z důvodu zmenšených tolerancí je rozsah otáček, během nichž spojka sepne, menší. Současně došlo k eliminaci opožděného rozpojení spojky, které bylo v některých situacích známé z předchozího modelu.


BMW C 400 X

V průběhu technického zdokonalení získaly nové skútry C 400 X a C 400 GT rovněž přepracovaný stabilizační systém ASC. Namísto předchozí ruční rekalibrace, například při výměně pneumatik, má nyní nový systém automatickou kalibraci poloměru kol. Kromě toho je nový stabilizační systém ASC navržen pro výrazně nižší hodnoty tření než dříve. Při jízdě se to projevuje citlivější odezvou a výrazně zvýšeným komfortem ovládání, a to zejména na mokrém a kluzkém povrchu. Deaktivace systému ASC již není nutná. 

Doposud byly tyto dva motocykly pro čínský trh homologovány na rychlost 129 km/h. Čínská legislativa se ale změnila, a tak je nyní možné homologovat plnou maximální rychlost 139 km/h, tak jako na ostatních trzích.

Přepracován byl také brzdový systém nových skútrů. Díky novým brzdovým třmenům poskytuje dvoukotoučový brzdový systém vpředu stabilnější účinek a jednoznačněji vnímaný nástup brzdění. Vylepšeno bylo také vracení brzdových pístků po puštění brzdové páčky. To vše je doplněno upravenými drahami brzdových páček, levé pro zadní a pravé pro přední brzdu, které nyní zajišťují symetrické dávkování brzdného účinku.


BMW C 400 X

Vylepšené osvětlení úložného prostoru (objem 31 l, 45 l s Flexcase) pod sedlem výrazně zvyšuje pohodlí. Světlo již není umístěno po straně, nýbrž pro lepší osvětlení nahoře. Kromě 12voltové zásuvky je přední pravý úložný prostor nově vybaven nabíjecí USB zdířkou.


Stejně jako dříve, i nyní se nová BMW C 400 X a C 400 GT vyznačují nezaměnitelným designovým stylem BMW Motorrad. Moderní a futuristický vzhled dokonale odráží designovou filozofii značky. Nové skútry jsou nabízeny ve třech různých barevných variantách:


C 400 X

  • Základní barva černá metalíza Blackstorm
  • Volitelná metalická šedá barva Granite Grey
  • Style Sport (černá metalíza Blackstorm/matná modrá metalíza Racingblue)

C 400 GT

  • Základní barva bílá Alpine White
  • Volitelná šedá metalíza Kallisto Grey
  • Style Triple Black (černá metalíza Blackstorm s matnými samolepkami)

Kokpit skútru C 400 X

Přehled všech nových prvků skútrů:

  • Výkonný jednoválcový motor splňující emisní normu EU5 s elektronickým plynem E-Gas, novou řídicí jednotkou a vylepšenou odstředivou spojkou
  • Zlepšené chování při volnoběhu
  • Stabilizační systém ASC s automatickou kalibrací poloměru kol a citlivějšími zásahy
  • Brzdový systém s novými třmeny přední brzdy, vynikající citlivostí a upraveným chodem páček přední a zadní brzdy
  • Úložný prostor pod sedlem s upraveným osvětlením a USB nabíjecí zdířkou v pravém předním úložném prostoru
  • Dvě nové barvy, stejně jako stylové varianty „Sport“ (C 400 X) a „Triple Black“ (C 400 GT)

Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru