Menu

Co je nového?

Tvorba webových stránek Rakovník – co jsou tzv. Core Web Vitals a proč na ně nezapomínat?

Sdílení

Jako by nároků, které vyhledávače na vaše stránky kladou, nebylo dost, v poslední době se k nim přidaly i takzvané Core Web Vitals. Naštěstí, jak uvidíte, nejsou tyto metriky atraktivity vašich stránek ničím novým pod sluncem. Tvorba webových stránek s nimi ale v každém případě počítat musí.

reklama

Co tedy Core Web Vitals jsou?

Core Web Vitals (dále CWV) představují soubor metrik, podle kterých se Google rozhoduje, jak vaše stránky umístí v SERPu (výsledcích vyhledávání). O žádné revoluční metriky ale nejde – Google jimi v podstatě jen potvrzuje to, co tvůrci webových stránek vědí již dávno. Totiž že na rychlosti stránky a její uživatelské přívětivosti záleží.


Core Web Vitals jsou tvořeny trojicí hlavních aspektů – pojďme se na každý z nich podívat.

reklama

Largest Contentful Paint (LCP)

První metrikou, na níž se podíváme, je Largest Contentful Paint. Ta měří v podstatě to, jak rychle se stránka načítá, tentokrát ale nikoliv z hlediska vyhledávače, ale z hlediska skutečné osoby, která si danou stránku prohlíží.

LCP tedy zohledňuje čas, který uběhne od vašeho kliknutí na daný odkaz až do chvíle, kdy se vám načte většina užitečného obsahu stránky tak, aby byla pro uživatele čitelná a srozumitelná.

Tvorba webových stránek Rakovník

First Input Delay (FID)

Tato druhá metrika se zabývá především časem, který uplyne od chvíle interakce uživatele s prvkem na vaší stránce do chvíle, než vaše stránka na tuto interakci zareaguje.


Interakcí myslíme například kliknutí na tlačítko (CTA, objednávka), psaní textu do boxíku a podobné úmyslné aktivity.

Optimální hodnota FID je pod 100 milisekund, doba mezi 100-300 milisekundami je považována za průměrnou a vyžadující spíše zlepšení, doba nad 300 milisekund vám pak k dobru rozhodně přičtena nebude…

Cumulative Layout Shift (CLS)

Tato poslední z velké trojky CWV metrik sleduje především to, nakolik stabilní zůstává obsah vaší stránky během načítání. Pokud sebou stránka při načítání cuká doprava, doleva, nahoru či dolů při načtení nového prvku (například reklamního banneru), pak to znamená, že má špatnou CLS. To může vyústit až v její propad v SERPu.

Dobrým CLS se zavděčíte nejen vyhledávačům, ale především návštěvníkům. Vězte, že opravdu nejsou rádi, když v důsledku posouvání vaší stránky třeba omylem kliknou na jiný prvek, než původně chtěli.

Čím dalším si může ještě vaše stránka u vyhledávačů šplhnout?

Ačkoliv výše uvedená trojice Core Web Vitals je momentálně považována za nejdůležitější metriky při hodnocení pozitivní uživatelské zkušenosti, zdaleka nejde o jediný faktor, podle nějž budou vyhledávače i uživatelé vaši stránku posuzovat.


Rozhodně by vašemu webu nemělo chybět také následující:


Responzivita, tedy přívětivost k uživatelům mobilních přístrojů

Zde není o čem diskutovat. Jestliže se váš web v době, kdy více než polovina internetového vyhledávání pochází ze smartphonů, není schopen přizpůsobit různým velikostem obrazovek, pak se nemůžete divit, že jeho umístění v SERPU není z nejvyšších.

reklama

Bezpečnost

Protokol HTTPS namísto HTTP by měl být dnes samozřejmostí a zároveň je jedním z faktorů, podle nichž vás budou vyhledávače hodnotit.


Omezení vyskakovacích okének

Vyskakovací pop-up okénka mohou být dobrým sluhou, ale zároveň zlým pánem. Pokud mají souvislost s vaším produktem a jsou vkusně provedeny, mohou raketově vystřelit vaše konverze. Pokud jsou ale “vlezlá”, netématická, zabírají většinu plochy stránky, nedají se lehce zavřít a snižují uživatelskou zkušenost, vězte, že Google rád nebude….

reklama

Co jako uživatelé na webové stránce máte či nemáte rádi? Pište níže do komentářů!


Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru