Menu

Co je nového?

Historie Volkswagenu Golf: Golf III byl průkopníkem bezpečnostních systémů

Sdílení
Foto: Volkswagen

Volkswagen zahájil s třetí generací modelové řady Golf, představenou v srpnu 1991, novou éru bezpečnosti.


Golf III byl jednak prvním zástupcem této modelové řady, dodávaným od roku 1992 s čelními airbagy. Za druhé vedly velké pokroky v konstrukci karoserie k výraznému zlepšení pasivní bezpečnosti. Volkswagen demokratizoval s Golfem III pasivní bezpečnost, protože vyšší úroveň ochrany se stala realitou pro velký počet motoristů. 

Kromě výrazného vylepšení bezpečnosti je s modelem Golf III spojeno mnoho dalších milníků této modelové řady. Pod jeho kapotou debutoval první šestiválcový motor (VR6), výbavu rozšířil tempomat, k ochraně životního prostředí přispěl první oxidační katalyzátor pro vznětové motory (1991), v nabídce se objevily první vznětové motory s přímým vstřikováním nafty (TDI v roce 1993 a SDI v roce 1995) a také první boční airbagy (1996).

Rovněž v roce 1996, v září, byl do sériové výbavy všech verzí modelu Golf zařazen protiblokovací systém ABS.



V roce 1993 představil Volkswagen na základě třetího Golfu také nový Cabriolet, novou verzi syncro II s pohonem všech kol a první kombi Variant v rámci této modelové řady. O rok později překonala modelová řada Golf hranici 15 milionů vyrobených exemplářů. V roce 1997 se třetí generace, po 4,83 milionu vyrobených vozů, dočkala svého nástupce.


Milníky modelové řady Golf III:

1991Debut třetí generace modelu Golf
Motor VR6 jako první šestiválec v kompaktní třídě
Ukazatel servisních intervalů na přístrojové desce
Oxidační katalyzátor
Vodou ředitelné laky
1992Airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu
1993Debut první generace modelu Golf Variant
Debut druhé generace modelu Golf Cabriolet
Debut druhé generace modelu Golf syncro
První turbodiesel s přímým vstřikováním nafty (TDI) v kompaktním modelu
1994Překonána hranice 15 milionů vyrobených vozů Golf
1995První atmosféricky plněný vznětový motor s přímým vstřikováním nafty v kompaktním modelu (SDI)
Laserové svařování poprvé využito v sériové výrobě modelu Golf Variant (80 cm dlouhý svar na střeše)
1996ABS v sériové výbavě všech verzí modelu Golf
Boční airbagy v sériové výbavě speciální edice Golf „Family“, na přání ve všech ostatních verzích modelu Golf
1997Konec výroby třetí generace po 4,8 milionu vyrobených vozů

Historie Volkswagenu Golf: Golf I – průkopník z Wolfsburgu


Historie Volkswagenu Golf: Golf II zdokonalil úspěšný koncept


Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru