Menu

Co je nového?

Potěšení z jízdy i praktičnost v každodenním provozu. To je nový Ford Focus ST!

Sdílení
Foto: Ford

Ford představil nový Focus ST, vyvinutý divizí Ford Performance. Je to stylový, komfortní a praktický rodinný vůz, přitom však nabízí vysoký dynamický potenciál a intenzivní zážitky ze sportovní jízdy. To nezní úplně špatně, ne?


Nový Focus ST staví na vynikajících jízdních vlastnostech čtvrté generace Focusu. Nová platforma C2 byla pro tento model vylepšena o specifický podvozek, brzdy i hnací ústrojí. Výsledkem je podle výrobce nejlepší zážitek z jízdy v dosavadní historii Focusu ST, a to jak na silnici, tak na závodní dráze. Nový Focus ST se bude opět nabízet jako pětidveřový hatchback a kombi.


Nové pohonné jednotky mají až o 12 procent vyšší výkon a o 17 procent vyšší točivý moment. Zážehový motor 2.3 EcoBoost o výkonu 206 kW i vznětový agregát 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW se mají vyznačovat příznivým průběhem výkonu i točivého momentu napříč celým rozsahem pracovních otáček. Stabilitu a ovladatelnost zážehové varianty dále zlepšuje elektronicky řízený samosvorný diferenciál (eLSD). 



Namísto sériově dodávané šestistupňové samočinné převodovky se zákazníci budou moci rozhodnout pro novou samočinnou skříň se sedmi rychlostními stupni. Do Focusu ST také poprvé přicházejí přepínatelné jízdní režimy. Volba režimu ovlivňuje funkci mnoha systémů vozu včetně elektronického posilovače brzd a elektromechanického řízení. Pětidveřový Focus ST s motorem EcoBoost může být vybaven adaptivními tlumiči pérování s plynule proměnnou charakteristikou. 

„Díky inteligentním technologiím typu eLSD a CCD je nový Focus ST jako ‚Jekyll a Hyde‘. Stiskem tlačítka se změní z kultivovaného cestovatele na ostré sportovní nářadí,“ řekl Leo Roeks, ředitel Ford Performance pro Evropu.

„S využitím poznatků získaných při vývoji supersportovního Fordu GT a oceňovaného Focusu RS jsme vyvinuli sportovní automobil střední velikosti, který nabízí ve svém segmentu unikátní míru flexibility,“ doplnil Roeks.



Nová generace celohliníkového motoru 2.3 EcoBoost je dosud nejvýkonnější pohonnou jednotkou v historii Focusu ST. Dosahuje nejvyššího výkonu 206 kW (280 koní) v 5 500 ot./min a točivého momentu 420 Nm v 3 000-4 000 ot./min. Ford předpokládá akceleraci z nuly na 100 km/h za méně než šest sekund. Díky pokročilému řešení přeplňovací soustavy se nový motor vytáčí ještě ochotněji než pohonné jednotky nabízené v dřívějších provedeních Focusu ST.


Nejprodávanější pick-up v Evropě je nyní v ještě výkonnějším a úspornějším provedení


Focus ST dále těží z inovativní technologie ALS (anti-lag system), kterou Ford původně vyvinul pro Ford GT a F-150 Raptor. ALS udržuje pootevřenou škrticí klapku, když řidič uvolní pedál plynu. Tím předchází obrácení směru proudění plynů v motoru a udržuje kompresorové kolo turbodmychadla roztočené v pracovních otáčkách, takže při opětovné akceleraci je maximálního plnicího přetlaku dosaženo rychleji. Účinek systému se projeví pohotovější odezvou motoru v režimech Sport a Závodní trať. 



Motor 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW (190 koní) je pak nejvýkonnější diesel, jaký kdy Ford v modelu Focus nabízel. Nejvyššího výkonu dosahuje již v 3 500 ot./min. Maximum točivého momentu je 400 Nm v rozsahu 2 000-3 000 ot./min. Již v 1 500 otáčkách za minutu však točivý moment dosahuje hodnoty 260 Nm!


Nový Focus ST se bude vyrábět v montážním závodě v německém Saarlouis, do kterého Ford nedávno investoval 600 milionů eur (v přepočtu přibližně 15,5 miliardy korun).

Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Top