Menu

Co je nového?

Za volantem nového Volkswagenu Tiguan

Sdílení

Hledáte auto z koncernu Volkswagen, ale Golf je pro Vás moc malý a Passat zase moc dlouhý? Co takhle ochutnat kouzlo úplně nového SUV Volkswagen Tiguan? Měli jsme tu čest a přinášíme vám jeho obsáhlou recenzi.

reklama

Už na první pohled v sobě nový Volkswagen Tiguan nezapře facelift vycházející z nového Golfu. Designéři VW si pohráli s designem světel a dali jim hladší obrysy. Zatímco nový Golf má jen minimalistickou mřížku chladiče, Tiguan stále vyniká masivní mřížkou blížící se designu Touaregu.

Exteriér však kromě těchto kosmetických změn zůstal oproti minulé verzi stejný. Přece jen ostře řezané linie si získaly srdce řidičů, a tak není důvod zásadně měnit vzhled vozu.

Spousta místa pro zavazadla i nouzové přespání

Kufr Tiguanu nabízí královský prostor 615 litrů, ale po sklopení dělených zadních sedaček se s přehledem dostanete až na luxusních 1 655 litrů. Po sklopení získáte krásně rovnou plochu, na níž se dá bez problémů ve dvojici přespat.

reklama

Ovládací prvky a místo řidiče

Nový facelift se týká i interiéru a místa řidiče, kde přibyly některé ovládací prvky nových technologií. To má výhody i nevýhody. Příznivci dotykových obrazovek asi budou nadšení, ale pro mě je např. ovládání klimatizace na dotykovém displeji poměrně nešťastně vyřešeno. Nezůstalo zde žádné fyzické tlačítko, takže po hmatu už nenastavíte vůbec nic, což dle mého názoru nepřispívá k bezpečnosti jízdy.

Ve voze nenajdete ani starý dobrý otočný ovladač hlasitosti rádia, na druhou stranu některé poměrně základní prvky ovládání vozu zůstaly naštěstí v podobě fyzických ovladačů.

Interiér nového Tiguanu

Kromě volby převodovky tak tlačítkem stále vypínáte stop/start systém, nebo parkovací senzory. Vlevo od volantu zůstal i otočný přepínač světel. Mlhovky se jednoduše zapínají jeho přitažením k sobě. To v osmičkovém Golfu už není na tlačítko už téměř nic.


Základní parametry testovaného vozu

  • Motor: 1968 ccm, řadový vznětový čtyřválec, turbo
  • Maximální výkon: 147 kW (200 k) při 3600-4100 ot./min
  • Maximální točivý moment: 400 N.m při 1750-3500 ot./min
  • Převodovka: dvouspojková sedmistupňová
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
  • Průměrná spotřeba: 5,3 až 5,4 l/100 km
  • Provozní/maximální hmotnost: 1715/2300 kg
  • Rozměry (délka,šířka,výška): 4509 × 1839 ×1635 mm
  • Základní zavazadlový prostor: 615 l
  • Rozšířený zavazadlový prostor: 1655 l
  • Pohon: 4Motion (4×4)
  • Cena: 1 283 900 Kč

Možnosti motoru brzdí převodovka

K testování jsme dostali výkonnější variantu dvoulitrového turbodieselu 2.0 TDI, s výkonem 200 koní a točivým momentem 400 Nm. Sílu přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG na pohon všech kol 4Motion. Ten běžně pohání sice jen přední kola, ale v případě jejich prokluzu se okamžitě zapojí i zadní náprava.

reklama

Pro menší SUV jde o ideální pohon. Motor výborně táhne už od nízkých otáček, ale jeho potenciál dusí až příliš opatrná převodovka. Koncernové DSG převodovky jsou totiž bohužel nastaveny tak, aby pro nižší spotřebu a emise při jízdě držely motor v nízkých otáčkách a pokud možno co nejméně podřazovaly.

Přepnutí do režimu SPORT je to rázem jiná káva. Auto vás nechá okusit ještě o chlup více síly a plynový pedál reaguje ostřeji. Nejdůležitější zprávou však je to, že převodovka řadí ve vyšších otáčkách. O něco vyšší spotřeba stojí za ten pocit!


Inovativní světlomety

Naopak musím pochválit světlomety IQ.Light s technologií LED Matrix. Kromě základních potkávacích a dálkových světel si auto může díky technologii „Matrix“ cíleně hrát s nastavením jednotlivých LED segmentů. Vznikají tak různé možnosti svícení pro různé jízdní situace.


Při jízdě se zapnutými dálkovými světly kamera monitoruje protijedoucí i auta před vámi a auto si automaticky hraje s nastavením světel tak, aby nedocházelo k oslňování dalších účastníků silničního provozu. A ve chvíli, kdy se blížíte k dopravní značce, je snížena intenzita světla které značku osvětluje, abyste nebyli oslněni odráženým světlem.

Až na menší neduhy převodovky a některé ovládací prvky je modernizovaný Tiguan opravdu povedené auto a vůbec bych se nezlobil, kdybych ho měl k dispozici každý den. Ceny nového WV Tiguan začínají na částce 834 900 Kč (1,5 TSI EVO s manuálem), za nejsilnější motor (2,0 TSI BMT 7MOTION) zaplatíte 1 325 900 Kč.


reklama

Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru