Menu

Co je nového?

Závod v úspornosti? Hádejte, jaké auto vyhrálo!

Sdílení
Foto: Škoda Auto

V sobotu 21. září proběhl již 38. ročník tradiční soutěže v úsporné jízdě s názvem Economy Run, jejímž cílem je prověřit úspornost vozů značky Škoda v praxi.


Na start se letos postavilo 64 posádek, které se za striktních pravidel snažily dosáhnout co nejnižší spotřeby a tím i emisí. Nejlepší výsledek zaznamenala dvojice Radek Pecák a Klára Pecáková s vozem Škoda Citigo G-TEC s naměřenými emisemi 61,38 g CO2 na km. Trať vedoucí po běžných komunikacích měřila přes 330 kilometrů.

Vítěznou posádkou soutěže Economy Run 2019 se stala v kategorii CNG dvojice Radek Pecák a Klára Pecáková, která trať dlouhou 332,8 kilometru urazila za 5 hodin a 59 minut. Se zcela sériovým vozem Škoda Citigo G-TEC dosáhli průměrné spotřeby CNG pouhých 2,24 kg/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 61,38 g/km.

Kompaktní Citigo, jezdící na zemní plyn, uspělo i v loňském ročníku a prokázalo, že mini vozy s ekologickým spalovacím motorem dokáží zajistit velmi levný provoz, nízkou spotřebu a minimální emise.


Mezi posádkami s vozy poháněnými tradičními palivy si nejlépe vedla dvojice Jan Horák a Radek Bednář startující s modelem Škoda Octavia první generace s motorem 1,9 TDI, která do cíle dojela s průměrnou spotřebou 3,00 l nafty na 100 km.

Vítězi mezi benzinovými automobily se stali Štěpán Zvěřina a Jakub Filip, jejichž výsledek s vozem Škoda Citigo 1,0 MPI činil 3,01 l benzinu na 100 km.

V letošním, již 38. ročníku tradiční soutěže v úsporné jízdě, rozhodovaly o vítězích velmi malé rozdíly, které jsou důkazem nejen dobré přípravy posádek, ale také potvrzením toho, že vozy tuzemské značky Škoda jsou hospodárné.



Trať vedoucí po různých typech veřejných komunikací přivedla soutěžící i do závodu Škodovky ve Vrchlabí, kde se vyrábějí jedny z nejmodernějších a současně nejúspornějších automatických převodovek v dnešní produkci: DQ 200.


Více než 420 kilometrů na jeden litr paliva? Tohle jsou opravdoví mistři úsporné jízdy!


Škodovka letos představila nový vůz na CNG, model Scala G-TEC s úsporným litrovým motorem a celkovým jízdním dosahem, dle předběžných měření, kolem 630 km. Automobilka také nedávno v Kvasinách zahájila výrobu prvních sériových vozů s plug-in hybridním pohonem pod označením Škoda Superb iV.

Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru