Menu

Co je nového?

4 tipy, jak neobrůst mechem, když pracujete na home office

Sdílení
Foto: Shutterstock

S dojetím vzpomínáte na to, jaké to bylo prohodit v kanceláři několik slov s kolegy, uvařit si kafe v kuchyňce a zajít si na oběd do kantýny? Bez takových příjemných vytržení neodvratně přichází pocit, že při práci doma obrůstáte mechem. Podělíme se s vámi o čtyři tipy, které zaručeně pomůžou rychle dobít baterky. Všechny přitom směřují k jedinému – k fyzické aktivitě. Pokusy o relaxaci u Twitteru nebo novinových titulků nikam nevedou. Až moc se totiž podobají tomu, od čeho se potřebujete na chvíli odtrhnout.


1. Skákací panák

Jedním z nejlepších způsobů, jak se nastartovat k dalším pracovním povinnostem, je série třiceti skákacích panáků, které možná znáte z kardia jako „jumping jacks“.

Proč právě třicet? Je to počet, při kterém se příliš nezapotíte, ale je dost na to, abyste se trochu zadýchali. A celé to trvá jen chvilku.

Skákací série je mimochodem skvělý způsob, jak se dostat do formy před důležitým rozhovorem nebo schůzkou, kdy potřebujete znít, vypadat a cítit se energicky. Když doskáčete, ale stále máte pocit, že jste „vypnutí“, přejděte k bodu dvě, kterým je krátká energická procházka.


Jak se skáče panák? Začíná se v pozici, kdy máte nohy u sebe a ruce podél těla. S výskokem dáte nohy od sebe a ruce nahoru nad hlavu. Důležité je přitom dýchání. Nadechujte se, když ruce směřují nahoru, vydechujte ve fázi, kdy ruce směřují dolů.


2. Rychlá chůze kolem bloku

O zdravotních benefitech prosté chůze vás nemusíme přesvědčovat. Rychlá procházka kolem bloku rozproudí krev, rozhýbe zatuhlé tělo i mysl. Čerstvý vzduch, možná i trocha slunce, zvuky civilizace, letmý rozhovor se sousedem… To všechno vám pomůže udržet se v bdělosti po zbytek pracovní doby.  Stačí pouhých deset až patnáct minut.

Pokud nesnášíte bezcílné procházky, dejte si nějaký cíl, jako nákup pečiva nebo vyzvednutí zásilky. 

3. Udělejte si něco k pití

Hodně z nás nepřežije den bez kofeinu. Můžete si ale nachystat i jiný nápoj než kávu, třeba bylinkový čaj nebo smoothie. Důležitější než obsah je forma, tedy rituál, který přípravu nápoje provází. Namísto toho, abyste jen stiskli tlačítko na kávovaru, zvolte si metodu, která vyžaduje trochu úsilí. U kvalitního zeleného čaje musíte pohlídat teplotu vody. U kávy z dripu zase sledujete, jak káva prokapává papírovým filtrem, a doléváte. A v obou případech se těšíte na výsledek.


Smoothie zpříjemní home office

4. Odpočívejte produktivně

Když už je evidentní, že jen tupě zíráte do monitoru, je čas odpočinout si od práce a… Najít si jinou práci! Namísto polehávání zkuste metodu produktivního odpočinku. Nastavte si budík na patnáct minut a během nich sfoukněte drobnosti kolem domu nebo bytu. Vykliďte myčku, poskládejte si vypraná a usušená trička, nakrmte kočku nebo posekejte kus trávníku. Rozhýbete tělo, rozptýlíte mysl, a navíc uděláte věci, které byste tak jako tak museli vyřídit. A teď zpátky ke strojům!


Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru