Menu

Co je nového?

Sport venku při koronakrizi? Zodpovědnost je na místě, čerstvý vzduch ale dělá zázraky

Sdílení

Jsme zavření doma, ale jaro klepe na dveře a tahá nás z našich brlohů. Pohyb v přírodě je (zatím) povolený, proto na chvilku vypněte seriál a nazujte tenisky! V lese navíc můžete sundat i roušky, tak si doběhněte pro pořádnou porci čerstvého vzduchu. Při venkovních aktivitách ale zůstaňte zodpovědní a snižte tak riziko nákazy. Na co si dát pozor?

reklama

Vstaňte z gauče, pohyb v přírodě je bezpečný při dodržení základních pravidel

Karanténa nás přepadla zcela nečekaně. Některé pohltil strach a neodvažují se ani vystrčit paty z domu. Pobyt v přírodě je přitom mnohem bezpečnější než nekonečná domácí izolace. Proč? Pokud se chystáte na kolo, běháte nebo se procházíte po odlehlých loukách a lesních cestách, pravděpodobně potkáte jen minimum lidí. Není to jako doma, kde jste navíc v kontaktu se svými nejbližšími. Nepotřebujete se dotýkat žádných povrchů, jste ve volném prostoru a proudí kolem vás čerstvý vzduch.


Podle aktualizovaných opatření se navíc můžete opět pořádně zhluboka nadechnout a v lese roušku odložit.

Nezapomeňte si ji ale s sebou, mimo odlehlou přírodu stále platí povinnost ji nosit! Praktický může být i sportovní nákrčník, který při návratu do civilizace přetáhnete přes ústa a nos.

reklama

Současná situace je nekompromisní a vzájemné sdružování musíme omezit všichni. Není ale třeba klesat na mysli. Pokud vás nebaví solo aktivity, vytáhněte členy domácnosti nebo kamaráda. Ale všeho s mírou. Výletování s partou přátel přece chvilku počká. Buďme k sobě navzájem solidární.


Posilujte imunitu přirozeným pohybem, těžké tréninky počkají

Dopřejte si svižné procházky, výklusy a cyklistické vyjížďky. Nesnažte se ale jít do úplného vyčerpání. Pokud si naservírujete příliš velkou porci intenzivních tréninků, imunitní systém zeslábne a vy budete náchylnější k onemocnění. Silové fitness výkony počkají, soustřeďte se hlavně na pravidelný pohyb.

Každodenní mírná nebo svižná fyzická aktivita po dobu třiceti až šedesáti minut naopak pozitivně přispěje k funkci vašeho imunitního systému.


A pozor na stres! Všichni jsme sice trochu v napětí, ale chce to klid. Není žádným tajemstvím, že při stresu se v těle zvyšuje hladina stresového hormonu kortizolu. Dlouhodobá nepohoda negativně působí na aktivitu imunitního systému a to teď přece nechce nikdo.


Kašlete na fitko a běžte si zaběhat! Víte proč?


Najděte si čas pro sebe. Oblečte sportovní mikinyběžecká trička a utečte stresu do přírody. Ta přece léčí! Doslova. Už jste slyšeli o forest bathingu neboli lesní relaxaci? Řada studií ukazuje, že procházky lesem uleví nejen přehlcené mysli, ale v konečném důsledku povzbudí i imunitní systém.

Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru