Menu

Co je nového?

5 jídel, kterým se vyhnout, když chcete mít místo břicha „pekáč buchet“

Sdílení
Foto: Depositphotos, Pixabay

Menší pivní mozol u mužů sice mnoho partnerek promine, ale na takzvaný „pekáč buchet“ na mužském břiše se přeci jen lépe dívá. Six pack ale stojí mnoho úsilí a to nejen v posilovně. Vyplatí se také vzdát se těchto pěti potravin.


1. Rafinované obiloviny

Že nevíte, co jsou to rafinované obiloviny? Jsou to potraviny jako bílá rýže, bílý chléb a klasické bílé těstoviny. Nerafinované obiloviny (celozrnné potraviny, hnědá rýže a quinoa) jsou vždy zdravější. Výzkumníci z Pensylvánské státní univerzity zjistili, že lidé, kteří jedli jen nerafinované obiloviny a dodržovali zdravý životní styl – ovoce, zelenina, nízkotučné mléčné výrobky a bílkoviny – ztratili z břišní oblasti více tuku než skupina lidí, která sice dodržovala stejně zdravý životní styl, ale jedla rafinované obiloviny.


2. Brambory a brambůrky

Studie publikovaná v New England Journal of Medicine sledovala změny hmotnosti více než 120 000 mužů a žen po dobu až 20 let. Účastníci byli kontrolováni každé čtyři roky. A zjistili, že lidé nejvíce přibírali po smažených bramborových lupíncích a bramborách obecně.


3. Červené a zpracované maso

Ve stejné dvacetileté studii bylo zjištěno, že lidé, kteří jedli více červeného a zpracovaného masa, rovněž přibývali na váze. O jedno kilo navíc každé čtyři roky. 



4. Škodlivé tuky

Výzkumníci z Wake Forest University naordinovali dvěma skupinám opic dvě různé diety. Jedna skupina jedla škodlivé transtuky, které vznikají při průmyslovém ztužování rostlinných tuků, a druhá jedla mononenasycené a nenasycené tuky. A výsledek? Skupina, která konzumovala škodlivé tuky, zvýšila svou tělesnou hmotnost o 7,2 procenta za šest let, zatímco druhá jen o 1,8 procenta.

Nejen, že trans-tuky přidávají nový tuk, ale jsou také zodpovědné za přesun tuku z jiných oblastí do břicha. Omezte sušenky, sladké pečivo, zmrazenou pizzu, margarín, smažené jídlo a polotovary obecně.

5. Dietní kola

Je snadné nechat se zmást etiketou, která slibuje, že má dietní kola nula kalorií. To sice možná má, ale mnozí odborníci se domnívají, že kola s umělými sladidly i tak hraje roli při zvyšování hmotnosti. Z nové studie vyplývá, že lidé, kteří pili dietní kolu, přibrali téměř třikrát větší množství břišního tuku než ti, kteří ji nepili vůbec. Nedávný výzkum Weizmannovy vědecké fakulty zjistil, že myši, které pily vodu obohacenou o umělá sladidla (sacharin, aspartam a sukralózu) se staly náchylnými k inzulínové rezistenci a glukózové intoleranci – tedy dvěma jevům, o kterých je známo, že vedou k přibývání na váze.


30 nízkokalorických potravin, které vám pomohou rychle shodit kila


Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru